خیابان استقلال استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
خیابان استقلال استانبول

تاریخچه خیابان استقلال استانبول

چندی است که گردشگری و سفر ازجمله تفریحات بشر به شمار می‌آید. تفریح و مسافرت ازجمله مواردی هستند که نه‌تنها حال جسمانی بلکه حال روحی انسان را ارتقا می‌بخشند. کمتر کسی است که تاکنون اسم کشور ترکیه را در لیست مسافرت‌های خارج از کشور خود قرار نداده باشد.

کشور ترکیه با داشتن جاذبه‌های توریستی مکانی مناسب برای سپری کردن تعطیلات خواهد بود. کشور ترکیه شهرهای گوناگونی دارد و از بین تمامی شهرهای این کشور، استانبول از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و سیل عظیمی از طرفداران خود را دارد. شهر استانبول نیز با داشتن مکان‌های گوناگون و دیدنی، به یک شهر توریستی تبدیل‌شده است. یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز این شهر، خیابان استقلال است. خیابان استقلال واقف در شهر استانبول یکی از مهم‌ترین خیابان‌های استانبول است که در هر آخر هفته حدود سه میلیون بازدیدکننده دارد.

جهت رزرو تور استانبول با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس در ارتباط باشید.

02141365

این خیابان در منطقه تاریخی بیوغلو (پرا) واقع شده است، یک خیابان با منظره بسیار زیبا، جذاب و دیدنی برای عابران پیاده، به طول 4/1 کیلومتر که بوتیک‌ها، فروشگاه‌های موسیقی، کتاب‌فروشی‌ها، گالری‌های هنری، سینماها، تئاترها، کتابخانه‌ها، کافه‌ها، بارها، شیرینی‌پزی‌های تاریخی، شکلات‌ها و رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه را در خود جای‌داده است. این خیابان که توسط ساختمان‌های متعلق به اواخر دوران عثمانی (عمدتاً از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم) احاطه‌شده که با سبک‌های نئو کلاسیک، نئو گوتیک، احیای رنسانس، بیو آرتز، آرت نوو، اولین سبک‌های معماری ملی ترکیه و همچنین چند ساختمان به سبک Art Deco متعلق به سال‌های اولیه جمهوری ترکیه و تعدادی نمونه جدید از معماری مدرن طراحی شده‌اند.

 این خیابان از محله قرون وسطایی جنوا پیرامون برج گالاتا شروع می‌شود و درنهایت تا به میدان تکسیم منتهی می‌شود. میدان گالاتاسارای تقریباً در مرکز این خیابان واقع‌شده است و محل قدیمی‌ترین مدرسه راهنمایی ترکیه، دبیرستان Galatasaray (Galatasaray Lisesi)، در ابتدا با نام امپریال قصر گالاتا شناخته می‌شد، است. در منطقه تاریخی کاراکوی (گالاتا) در انتهای جنوبی خیابان، می‌توان دومین ایستگاه مترو جهان را دید که عموماً شناخته شده و از آن به‌عنوان ساده، تونل یاد می‌شود که در سال 1875 شروع به ارائه خدمات کرد.

علاوه بر این، یکی از بهترین مؤسسات آموزشی تأسیس‌شده در ترکیه، دبیرستان آلمانی استانبول (دویچه شول استانبول به زبان آلمانی ، اوزل آلمان لیزی به زبان ترکی) نیز در نزدیکی این تونل واقع شده است. با اعلام جمهوری در 29 اکتبر 1923، نام این خیابان به دلیل بزرگداشت پیروزی در جنگ استقلال ترکیه به استیکل (استقلال) تغییر یافت. در سپتامبر سال 1955، در هنگام رخداد شورش‌های ضد یونان در استانبول، این خیابان در عرض یک شب غارت شد، درحالی‌که خیابان را تکه‌های شیشه، لباس، کالاهای خردکرده و غیره فراگرفته بود. این خیابان به‌طور خلاصه در دهه 1970 و 1980 از نقطه اوج خود سقوط کرد، زیرا ساکنان قدیمی استانبولی درجاهای دیگر حرکت می‌کردند، و خیابان‌های جانبی آن، که بعداً با میله‌ها و بوردل‌ها احاطه شده بود، توسط مهاجران مناطق روستایی آناتولی به شهرت رسید. بااین‌حال، در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990، یک روند گسترده مرمت، دارای برنامه‌ریزی توسط شهرداری متروپولیتن استانبول و شهرداری بیوغلو (ازجمله مرمت ساختمان‌های تاریخی، ساخت آسفالت‌های جدید و نصب مجدد آن انجام شد)، با هدف ایجاد جذابیت و محبوبیت سابق در این خیابان انجام شد. خیابان استقلال بار دیگر به مرکز هنرهای زیبا و اوقات فراغت در استانبول تبدیل شد و درنتیجه قیمت املاک و مستغلات آنجا بالا گرفت.

درنهایت، گالری‌های هنری جدید، کتاب‌فروشی‌ها، کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌ها افتتاح شدند. اماکن اطراف این خیابان میزبان بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی هنری، مانند جشنواره سالانه فیلم استانبول بودند. خیابان استقلال همچنین یک مکان محبوب برای انواع رژه‌ها (مانند رژه سالانه استانبول)، راهپیمایی‌ها، تجمعات و اعتراضات (مانند اعتراضات پارک Gezi 2013) در این شهر است. در 19 مارس 2016، این خیابان محل یک حمله انتحاری بود که باعث کشته شدن 5 نفر شد.

در خیابان استقلال شهر استانبول چه چیزهایی می‌بینید؟

گذشته از فرصت‌های جذاب خرید خیابان استقلال استانبول، جاذبه‌های دیدنی دیگری در خیابان استقلال وجود دارد. پیشنهاد ما این است که در خیابان استقلال استانبول به دنبال سینماهای تاریخی (مانند اطلس، بیو اوغلو)، معابر تاریخی (مانند هززوپولو، سوریه)  کلیساها (سنت آنتوان، سانتا ماریا)، ساختمان‌های کنسولگری و گالری‌های هنری خلاقانه باشید (لطفاً از SALT Beyoğlu ، ARTER و آپارتمان‌های Mısır دیدن کنید). همچنین نمونه‌های خیره‌کننده‌ای از معماری قرن نوزدهم نئو‌کلاسیک و هنر نوو در طراحی این خیابان استفاده‌شده است که قابل‌تحسین است.

چگونه خیابان استقلال شهر استانبول مشهور شد؟

خیابان استقلال که به خیابان بزرگ در دوره عثمانی مشهور بود، هنگامی‌که جمعیت روشن فکری را به خود جلب کرد، به محلی برای قدم زدن لوانتین‌های فرانسوی تبدیل شد که آن را تحت عنوان Grand Rue de Pera می‌شناختند. این خیابان پس از ایجاد جمهوری ترکیه، خیابان استقلال، نام گرفت.

نکات مهم میدان تکسیم چیست؟

خیابان تاج‌گذاری، در انتهای شمالی میدان تکسیم است، مکانی که در زمان خبر و بار دیگر به‌عنوان مکان بسیاری از تظاهرات‌ها و اعتراضات، به ویژه اعتراضات پارک گزی سال 2013 موردتوجه بوده است. همچنین در داخل این مکان مجسمه آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه قرار دارد و برای بسیاری از ساکنین این شهر یک مکان نمادین است.

فروشگاه‌های قدیمی واقع در خیابان استقلال استانبول چیست؟

متأسفانه، افزایش قیمت اجاره مغازه‌ها و توسعه گسترده برخی از قدیمی‌ترین مغازه‌های بازمانده باعث می‌شود، وقتی این خیابان را با عکس‌های قدیمی‌اش مقایسه می‌کنید، بسیار متفاوت به نظر برسد. هم‌اکنون خیابان استقلال، سینمای تاریخی Emek، آنچی Patisseriei، داروخانه Rebul، و فروشگاه‌های Robinson Crusoe که در سال‌های اخیر مجبور به بستن یا جابجایی آن‌ها شده‌اند، را ازدست‌داده است. یکی از جالب‌ترین شیرینی‌ فروشی‌های قدیمی که بانام مارکیز شناخته می‌شود، هنوز هم دارای فضای داخلی جذاب، تزئینات هنری با نوشابه و دو پانل دیواری فاکس ساخته شده در فرانسه است، اما اکنون این مکان یک رستوران یا فست فود (نسبتاً استاندارد) است.

غذاخوری‌ها و رستوران‌های مشهور در خیابان استقلال استانبول چه نام دارند؟

گزینه‌های غذایی خیابان استقلال به‌ظاهر بی‌پایان است، از غذاهای خیابانی ارزان قیمتی مانند صدف پر شده، سیمیت و پیلاف گرفته تا بعضی از بهترین رستوران‌های استانبول مانند ینی لوکانتا و رستوران معروف عسه شماره 9. 

فروشگاه‌های کتاب مشهور در خیابان استقلال استانبول چه نام دارند؟

چندین کتاب‌فروشی دارای کتاب‌هایی به زبان انگلیسی و همچنین کتاب‌فروشی‌های شامل کتاب‌های دست‌دوم وجود دارد که یک‌بار هم که شده ارزش دیدن آن‌ها وجود دارد، ازجمله کتاب‌فروشی هومر کیتابوی، ترکواز کیتابوی، Eren Kitabevi ، Arkeopera ، Denizler Kitabevi ، و Robinson Crusoe ( که اکنون در SALT Beyoglu قرار دارد).

زندگی شبانه در خیابان استقلال استانبول چگونه است؟

بیوغلو (منطقه پیرامون استقلال) هرگز نمی‌خوابد. به‌عبارت‌دیگر هرگز در این مکان سکوت و تاریکی مطلق دیده نمی‌شود. این منطقه پرمخاطره‌ترین مکان برای زندگی شبانه در شهر است. از غارهای دانش‌آموز گرسنه تا میله‌های پشت‌بام فانتزی و از تکنو زیرزمینی گرفته تا موسیقی سنتی ترکی، همه این‌ها را می‌توان در این مکان پیدا کرد. ازجمله کافه‌های جذبی که موردعلاقه ما نیز است، می‌توان به مکان الکس، پروپاگاندا و مونفریت اشاره کرد. تا زمانی که خیابان استقلال پابرجا باشد، شما می‌توانید، در خارج از خانه بمانید و از موسیقی که توسط طیف گسترده‌ای از هنرمندان خیابانی پخش می‌شود، لذت ببرید.

هتل‌های مشهور در خیابان استقلال استانبول چه نام دارند؟

البته کاملاً مشخص است که در یک چنین خیابان مشهور و پر رفت‌وآمدی، هتل‌های زیادی وجود دارد؛ اما سکونت و اقامت در هتل‌های چنین خیابان شلوغی، آسایش و راحتی زیادی برای شما در اوقات فراغت یا استراحت به همراه نخواهد داشت. همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم، این خیابان نمی‌خوابد! بهترین هتل‌هایی که در مناطق اطراف خیابان استقلال می‌توان نام برد Asmali Mescit ، Galata ، Taksim ، Pera ، Cihangir و Tom Tom هستند. برخی از هتل‌های موردعلاقه ما شامل کاخ پره جمیرا، تام تام سوئیت و آداهان استانبول هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید.

چگونه راه رسیدن به خیابان استقلال استانبول را پیدا کنیم؟

با توجه به توصیف‌هایی که از خیابان استقلال به عمل آمد، حتماً هر چه سریع‌تر می‌خواهید بدانید چگونه باید به این خیابان بروید. یافتن راه آسان است، با یک مترو یا اتوبوس به میدان تکسیم بروید و از آن پیاده شوید، سپس با یک تراموا به سمت کاراکوی بروید، از آنجا می‌توانید سوار یک فنیکولار زیرزمینی قرن نوزدهم شوید (یا از یک تپه شیب‌دار در بالای برج گالاتا قدم بزنید) و تا میدان تانل بروید، سپس از آن بالا بروید. یکی از لذت‌بخش‌ترین راه‌ها برای دیدن خیابان استقلال، سوارشدن بر تراموا قرمزرنگ (تراموا نوستالژیک) است که از طول آن خیابان بالا و پایین می‌رود.

نکات ایمنی که باید در خیابان استقلال استانبول رعایت کنید.

همانند هر مرکز شهر دیگری، وقتی تعداد زیادی از افراد در یک مکان رفت‌وآمد داشته باشند، ناگزیر جرم و جنایت زیادی در آن مکان وجود دارد. البته خیابان استقلال ازجمله مکان‌هایی است که در مقایسه با مناطق مشابه مخاطرات کمتری دارد. بااین‌وجود، بهتر است وسایل خود را درجایی که می‌توانید آن‌ها را محافظت کنید، نگه‌داری کنید و از قدم زدن به‌تنهایی در شب برای رسیدن به منزل اجتناب کنید.

 جهت رزرو  تور استانبول و تورهای ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}