آکواریوم استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول

هنگام سفر به شهر استانبول جاذبه‌های توریستی متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

لیست این جاذبه‌ها آن‌قدر طولانی است که به احتمال زیاد زمان کافی برای بازدید از همه آن‌ها نخواهید داشت. اما برخی از این مکان‌ها را نباید تحت هیچ شرایطی از دست داد. یکی از این جاذبه‌ها، آکواریوم استانبول است که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا است و البته به آکواریوم فلوریا نیز معروف است. ممکن است پیش از این از آکواریوم بندر انزلی یا شهرهای دیگر ایران بازدید کرده باشید. اما باید گفت تمام تصورات خود را از یک آکواریوم بزرگ فراموش کرده و با ما همراه باشید تا در این مقاله، این آکواریوم و جاذبه‌های دیدنی موجود در آن را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

جهت رزرو تور ترکیه یا تور استانبول  با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس در ارتباط باشید.

02141365

معرفی آکواریوم استانبول

این آکواریوم یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین آکواریوم‌های دنیا است که در فضایی به مساحت ۷ هزار متر مربع ساخته شده و برای اولین بار در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شده است. این آکواریوم در محله فلوریا در فاصله نزدیکی از فرودگاه بین‌المللی آتاتورک قرار گرفته است. یعنی از نظر جغرافیایی در ساحل جنوب غربی شهر استانبول قرار دارد.

این آکواریوم همچنین به دلیل تنوع گونه های ماهی و سایر آبزیان و همچنین گسترده بودن مساحت آن، در بین آکواریوم‌های سراسر دنیا جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. در مسیر بازدید خود از این آکواریوم ۱۶ بخش مختلف و همچنین یک بخش اختصاص داده شده به جنگل‌های استوایی پیش رو خواهید داشت.

این آکواریوم تحت نظر مشاوران عمومی طراحی آکواریوم به نام پروژه‌های اقیانوس طراحی شده است. در این مکان همه روزه تغذیه، تمیز کردن و شرایط پزشکی و جسمی موجودات آبزی طبق پروتکل تعیین شده توسط مدیریت آکواریوم انجام می‌شود.

بنابراین می‌توان اطمینان داشت که همه موجودات زنده موجود در این آکواریوم در شرایطی نزدیک به زیستگاه‌های اصلی خود زندگی می‌کنند. در مجموع ۶۴ تانک آکواریوم در این مجموعه وجود دارد که شامل ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب است. مساحت کلی این آکواریوم نیز ۲۲ هزار متر مربع است. مساحت پارکینگ آن نیز ۳۲ هزار متر مربع است. مسیر بازدید شما نیز 1.2 کیلومتر طول دارد که از دریای سیاه به سمت اقیانوس آرام شبیه‌سازی شده است و در این مسیر هزار و ۵۰۰ گونه جانوری مشاهده خواهید کرد.

در آکواریوم استانبول چه چیزهایی می‌توان دید؟

تمام چیزهایی که شما برای تجربه یک روزه هیجان‌انگیز نیاز داشته باشید، در این آکواریوم تعبیه شده است. از رستوران و کافی‌شاپ گرفته تا سالن سینما در این مجموعه وجود دارد. اما در ابتدا بهتر است که به خود آکواریوم بپردازیم همان‌طور که گفتیم در این آکواریوم شما ۱۷ بخش مجزا پیش رو خواهید داشت که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در این مسیرها شما با شبیه‌سازی دریای سیاه، تنگه بسفر، دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس، اقیانوس جنوبگان، کانال پاناما، اقیانوس آرام و جنگل‌های استوایی رو به رو خواهید شد. به این معنی که در هر کدام از این بخش‌ها شرایط آبزیان زیستگاه‌ها و موجودات ساکن در آن دریا تا حد امکان نزدیک به واقعیت شبیه‌سازی شده‌اند. بنابراین می‌توانید به طور مثال هنگام بازدید از بخش دریای مرمره، با زیستگاه طبیعی این دریا و همچنین موجودات ساکن در آن از نزدیک آشنا شوید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در این سفر کوتاه، بخش جنگل‌های استوایی خواهد بود. هرچند که در این بخش شما با یک جنگل واقعی روبرو نیستید؛ اما می‌توانید شبیه‌سازی جنگل‌های استوایی در قاره آمریکا را در زیر دریا و در دل آکواریوم مشاهده کنید. از کوسه و دلفین گرفته تا سفره ماهی، قورباغه و حتی تمساح موجوداتی هستند که می‌توانید در زیستگاه‌های مختلف موجود در این آکواریوم مشاهده کنید.

در هر کدام از بخش‌های این آکواریوم نیز نمادهایی از فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه می‌توانید ببینید. به عنوان مثال هنگامی که وارد بخش دریای مرمره می‌شوید، عکس‌هایی از ساختمان‌های تاریخی شهر استانبول بر روی دیواره‌های اطراف این آکواریوم را خواهید دید. یا مثلاً می‌توانید در بخش دریای اژه نمادهایی از مجسمه‌های اساطیری یونان باستان نیز مشاهده کنید. به عنوان مثال، مجسمه خدای دریاها نیز در این بخش قرار داده شده است. اما در این میان شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها، قسمت مربوط به دریای قطب جنوب باشد در این قسمت شما یک کوه یخ را در بالای سر خود مشاهده خواهید کرد که در اطراف آن پنگوئن‌های کوچک نیز در حال شنا کردن هستند.

یکی از ویژگی‌های جالب این آکواریوم وجود بخش‌های آموزشی مختلف در هر قسمت است. به عنوان نمونه هنگامی که از بخش مربوط به دریای سرخ عبور می‌کنید، می‌توانید در مورد زندگی مرجان‌هایی که به طور خاص در این دریا زندگی می‌کنند، اطلاعات زیادی  کسب کنید. یا در بخش مربوط به قطب جنوب می‌توانید یاد بگیرید که چطور گرمایش کره زمین باعث آب شدن یخ‌ها و زیر آب رفتن نواحی مسکونی در شهرها می شود.

از دیگر تفریحات اختصاصی آکواریوم استانبول نیز می‌توان به تماشای غذا دادن به ماهی‌ها و کوسه‌ها اشاره کرد. البته غذا دادن به ماهی‌ها زمان‌بندی خاصی دارد و باید پیش از ورود به آکواریوم از این برنامه اطلاع پیدا کنید. مثلاً هر روز ساعت 11 صبح می‌توانید شاهد غذا دادن به کوسه‌ها باشید. برای تماشای غذا خوردن تمساح‌ها و سایر موجودات نیز می‌توانید از کارکنانی که در آکواریوم فعالیت دارند، پرس و جو کنید تا زمان و مکان دقیق آن‌ها را به شما اطلاع دهند.

 

اما سفر شما در این آکواریوم به همین جا ختم نمی‌شود. رستوران، کافی‌شاپ، سینما، مرکز خرید و بخش‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارند که می‌توانید با گذراندن وقت در آن‌ها یک روز تفریحی خاطره‌انگیز برای خود و خانواده‌تان بسازید. در ادامه سایر امکانات موجود در مجموعه تفریحی آکواریوم استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران و کافی‌شاپ

در این مجموعه ۳ کافی‌شاپ و یک رستوران وجود دارد. اگر هوس نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه کرده‌اید، می‌توانید هنگام عبور از بخش اقیانوس اطلس به یکی از این کافی‌شاپ‌ها که در کنار هم قرار دارند، سر زده و نوشیدنی خود را میل کنید. اگر هم هوس خوردن غذاهای ترکی و بین‌المللی کرده‌اید، می‌توانید در نزدیکی کانال پاناما رستوران موجود در این آکواریوم را پیدا کنید. مزیت غذا خوردن در این رستوران این است که در هنگام صرف غذا می‌توانید از منظره آکواریوم و جانوران دریایی که در اطراف شما در حرکت هستند نیز لذت ببرید.

فروشگاه

مسلماً چنین مجموعه بزرگی به یک فروشگاه با امکانات نیز نیاز دارد. در این فروشگاه که مساحتی حدود ۵۰۰ متر مربع دارد، انواع خوراکی، لوازم غواصی، سوغاتی و همچنین اسباب بازی برای کودکان دلبندتان می‌توانید پیدا کنید. البته با توجه به اینکه ممکن است کمی قیمت‌ها در این فروشگاه بالا باشد، به شما توصیه می‌کنیم که خریدهای خود را در خارج از آکواریوم انجام بدهید.

کلاس غواصی

یکی دیگر از امکانات موجود در آکواریوم استانبول، وجود دوره‌های متعدد برای آموزش غواصی است. شما می‌توانید در دوره‌های مختلف شرکت کنید که در آن‌ها غواصی را به صورت تئوری در کلاس به شما آموزش می‌دهند یا آنکه می‌توانید در استخر و یا حتی دریا به صورت تجربی به یادگیری غواصی بپردازید. در نهایت هم می‌توانید به یک گواهینامه معتبر بین‌المللی نیز دریافت کنید.

سوپرایز کردن

اگر همراه با همسر خود در حال بازدید از این آکواریوم هستید، بهتر است بدانید که در این آکواریوم می‌توانید غافلگیری‌های جذابی برای همسر خود یا حتی جشن گرفتن سالگرد ازدواج و تولد او داشته باشید. به این صورت که می‌توانید از قبل با کادر آکواریوم هماهنگ کنید تا هنگام عبور شما از یک بخش خاص، غواصان در داخل آکواریوم یک بنر همراه با عکسی زیبا از شما و همسرتان در داخل آب نمایش دهند. شما حتی با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید درخواست کنید که این صحنه زیبا توسط کادر آکواریوم فیلم‌برداری شود.

تالار آینه

در این آکواریوم همچنین یک تالار بزرگ آینه وجود دارد که با تهیه بلیت می‌توانید وارد آن شده و از هزارتوی آینه‌ها لذت کافی ببرید.

امکانات دیگر آکواریوم استانبول

برای صرفه جویی در هزینه‌های خود می‌توانید از بسته‌های تهیه بلیت مخصوص بزرگ‌سالان یا دانش‌آموزان استفاده کنید. این بسته‌ها شامل بازدید از آکواریوم، تور هلیکوپتر سواری و بازدید از جاذبه‌های موجود در آکواریوم می‌شوند که در مجموع خرید آن‌ها به صرفه‌تر خواهد بود.

همچنین اگر خوش‌شانس باشید و روزی که از این آکواریوم بازدید می‌کنید، روز تولد شما باشد می‌توانید ۲۵ درصد تخفیف هنگام خرید بلیت دریافت کنید. خرید بلیت اینترنتی نیز شامل ۱۰ درصد تخفیف خواهد بود؛ البته به شرطی که بلیت خود را از وب‌سایت رسمی آکواریوم استانبول خریداری کنید.

امکانات اطراف آکواریوم

درست در نزدیکی این آکواریوم هتل بزرگ به نام فلوریا وجود دارد که می‌توانید در آن ساکن شوید. از مزیت‌های این هتل می‌توان به نزدیک بودن به فرودگاه اشاره کرد. البته بهتر است بدانید که این هتل لوکس و زیبا از مرکز شهر استانبول کمی فاصله دارد؛ اما در عوض می‌توانید از سکوت آن لذت ببرید.

یک مرکز خرید بزرگ نیز به نام آکوا فلوریا در کنار این آکواریوم قرار دارد که در آن می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید.

چطور به آکواریوم استانبول برویم؟

بسته به اینکه هنگام حرکت در کدام بخش از شهر استانبول باشید، زمان رسیدن شما به آکواریوم نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر از میدان تکسیم به سمت آکواریوم حرکت کنید، احتمالاً حدود یک ساعت در راه خواهید بود. برای رسیدن به این آکواریوم می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو یا تاکسی استفاده کنید.

جهت رزرو تور ترکیه یا تور استانبول  با کارشناسان ما در تریپ پلاس در ارتباط باشید.

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 02141365

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}