خیابان بغداد شهر استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
خیابان بغداد شهر استانبول

خیابان بغداد شهر استانبول

کشور ترکیه امروزه به‌عنوان یکی از کشورهای توریستی جهان شناخته می‌شود. بناهای قدیمی، موزه‌ها، خیابان‌های مشهور، مساجد، مکان‌های دیدنی، کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و غیره همگی می‌توانند به کشور ترکیه در تائید این ادعا کمک کنند.

درواقع هرکدام از موارد نام‌برده شده در شهرهای مختلف این کشور پراکنده‌شده‌اند. به‌عنوان‌مثال یکی از شهرهای مشهور کشور ترکیه که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است، استانبول نام دارد. شهر استانبول امروزه به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود.

جهت رزرو  تور استانبول با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس در ارتباط باشید.

02141365

جاذبه‌های شهر استانبول در هرکدام از این قسمت‌ها پراکنده‌شده‌اند. یکی از جاذبه‌های گردشگری و صدالبته یکی از مکان‌های خرید این شهر، خیابان بغداد استانبول است. خیابان بغداد استانبول که در قسمت آسیایی این شهر واقع‌شده است، امروزه به یکی از مشهورترین خیابان‌های این شهر تبدیل‌شده است. درواقع از قدیم‌الایام این خیابان ازجمله قسمت‌های مهم شهر استانبول به شمار می‌آمد. اگر به دنبال اطلاعات مفیدتری در مورد این خیابان هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های جغرافیایی خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد، یک خیابان قابل‌توجه و بسیار مهم در منطقه آناتولی شهر استانبول در کشور ترکیه است.  این خیابان تقریباً 14 کیلومتر (8.7 مایل) طول دارد و از شرق به غرب در مناطق مالتپه و کادکی و تقریباً موازی با خط ساحلی دریای مرمره قرار دارد. مهم‌ترین بخش این خیابان، بخشی خیابان مانند است که حدود 6 کیلومتر (7/3 مایل) از بوستانسی تا کیزیل توپراک طول دارد و در منطقه Kadıköy قرار دارد. خیابان بغداد ازنظر زرق‌وبرق و تجملات می‌تواند به‌عنوان همتای خیابان Istiklal در قسمت اروپایی شهر استانبول در نظر گرفته شود.

خیابان بغداد به‌عنوان یک خیابان اصلی دریکی از برترین مناطق مسکونی شهر استانبول واقع‌شده است. خیابان بغداد، خیابانی یک‌طرفه با درختان قدیمی به همراه مراکز خرید ، فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های مد و پوشاک ، فروشگاه‌های تشریفاتی متعلق به برندهای روز دنیا، رستوران‌های دارای غذاهای بین‌المللی و محلی، بارها و کافه‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل‌های لوکس و انواع بانک‌های خصوصی و دولتی است. خیابان بغداد همچنین می‌تواند به‌عنوان یک مرکز خرید بزرگ در فضای باز در نظر گرفته شود.

بیشتر فروشگاه‌های خرده‌فروشی واقع‌شده در این خیابان در تمام‌روزهای هفته ازجمله بعدازظهر یکشنبه باز هستند. به هنگام تابستان و آخر هفته، پیاده‌روهای این خیابان بسیار شلوغ هستند، درنتیجه این خیابان می‌تواند به‌عنوان تفریحگاه مردم و جوانانی که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، به‌حساب آید. ازدحام ترافیک در خیابان بغداد تقریباً و به‌طور متوسط سه خط است. از دهه 1960، کورس ها و مسابقات خیابانی به‌عنوان نوعی فرهنگ زیرزمینی به‌حساب می‌آمدند. مسابقات خیابانی شامل یک راننده جوان و یک ماشین مدل‌بالای وارداتی جهت آزمایش میزان سرعت است.

خیابان بغداد ازجمله خیابان‌هایی است که از دیرگاه محل کورس‌ها و مسابقات خیابانی بوده است. در اواخر دهه 1990، مسابقات خیابانی در نیمه‌شب باعث تصادفات مرگبار شد که به لطف و پیگیری گشت پلیس ترکیه به حداقل میزان خود رسید. خیابان شلوغ بغداد بین دو خیابان سعودیه و کادبستان قرار دارد. اطراف خیابان بغداد علاوه بر گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و خصوصی نظیر اتوبوس و تاکسی، گزینه‌های حمل‌ونقل متنوع دیگری نیز دارد. ازجمله گزینه‌های حمل‌ونقل این خیابان می‌توان به پایانه‌های مسافرتی و یک‌راه آهن منطقه‌ای که در شمال خیابان واقع‌شده است، اشاره کرد. همچنین این خیابان دارای اسکله‌ای برای کشتی‌های مسافرتی سنتی است که ارتباط با بخش اروپایی این شهر و همچنین جزایر پرنسس را فراهم می‌کند. این خیابان نه‌تنها برای ساکنان استانبول بلکه برای گردشگران محلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. خیابان 14 کیلومتری بغداد ازجمله مناطقی است که به‌عنوان قلب شهر استانبول به‌حساب می‌آید.

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

تاریخ خیابان بغداد به دوره بیزانس بازمی‌گردد. درگذشته خیابان بغداد، جاده‌ای بود كه قسطنطنیه را به آناتولی در دوره بیزانس و بعدها در دوره عثمانی متصل می‌كرد، كه برای تجارت و اهداف نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. در زمان‌های قدیم از این منطقه به‌عنوان جاده‌ای استفاده می‌شد که بیزانس را به ارتش‌ها و کاروان‌های تجاری متصل می‌کرد.

این منطقه همچنین در دوره عثمانی باارزش بوده است. این جاده پس از بازپس‌گیری این شهر توسط سلطان مراد چهارم در سال 1638 به نام خیابان بغداد نام‌گذاری شد. سلطان مراد چهارم که با طی کردن این جاده، سفر خود را برای تصرف بغداد آغاز کرده بود. بعد از اتمام سفر خود، نام این خیابان را خیابان بهداد (بغداد) نام‌گذاری کرد. بااین‌حال، این خیابان به‌عنوان یک جاده اصلی و قدیمی از منطقه اسکندر آغاز می‌شد و باگذشت از مراتع Haydarpaşa به مسیر Kızıltoprak می‌پیوست. عثمانی‌ها در این جاده، چشمه‌هایی را در کنار مکان‌های نمازخواندن برای مسافرانی که از شهرهای دیگر به آنجا می‌روند یا از این مکان عزیمت می‌کنند، بنا کردند.

در زمان سلطنت سلطان عبدالحمید دوم (1990-1998) برخی از پادشاه‌ها، مقامات عالی‌رتبه و بازرگانان ثروتمند که می‌خواستند تا حد ممکن به کاخ نزدیک شوند، زمین‌های اطراف خیابان بغداد را خریداری کردند و امارت‌های لوکس چوبی را در این خیابان بنا کردند، که امروزه نیز آثار آن‌ها پابرجا مانده و وجود دارند. قبل از جنگ جهانی اول، خیابان با سنگ‌فرش پوشیده شده بود و از کالسکه برای حمل‌ونقل استفاده می‌شد. در سال‌های ابتدایی دوره جمهوری خواهان، خیابان اصلی با آسفالت پوشیده شده بود و یک خط تراموا جهت عبور و مرور بین Kadıköy و Bostancı ساخته شد.

تا دهه 1960، منطقه اطراف خیابان بغداد به‌عنوان یک اقامتگاه تابستانی در درجه اول برای افراد ثروتمند و درجه‌دار، که به دلیل تجارت در بخش اروپایی شهر استانبول زندگی می‌کردند، مورداستفاده قرار می‌گرفت. پس از افتتاح پل بسفر در سال 1973، خانه‌های تابستانی کم ارتفاع به‌منظور ساختن آپارتمان‌های مرتفع، تخریب شدند و این منطقه به یکی از مطلوب‌ترین مناطق مسکونی شهر تبدیل شد.

در خیابان بغداد، یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های استانبول، چه‌کاری می‌توانید انجام دهید و چه چیزی می‌توانید بخورید؟

معادل‌های جهانی خیابان بغداد عبارت‌اند از: خیابان باند (در شهر لندن)، خیابان Bahnhofstrasse (در شهر زوریخ) ، خیابان مشهور مونت ناپلئون (در شهر میلان) ، خیابان مونتاژ (در شهر زیبای پاریس) و خیابان Strøget (در شهر کپنهاگ) است. می‌توان برندهای معروف جهانی را در خیابان 9 کیلومتری مشاهده کرد. ده‌ها فروشگاه دارای برندهای ترکیه‌ای و خارجی در خیابان بغداد وجود دارد.  شما می‌توانید در هنگام پیاده‌روی آرام در خیابان بغداد استانبول، از نگاه کردن به ویترین فروشگاه‌های برند لذت ببرید. بعد از خرید نیز می‌توانید، خود را به یک فنجان قهوه خوب در یک کافه دوست‌داشتنی دعوت کنید یا با جمعی از دوستانتان در حال نوشیدن یک فنجان قهوه داغ به تماشای این خیابان زیبا بنشینید.

چندین قهوه‌خانه نسل جدید نیز در این خیابان واقع‌شده‌اند. این منطقه همچنین دارای چای‌خانه‌ها  و کافی‌شاپ‌ها با جذب سلیقه‌های مختلف وجود است. یکی از مزایای دیگر خیابان بغداد، وجود رستوران‌ها با گزینه‌های غذایی فراوان است. جدای از همه این موارد و مزایا، می‌توانید به سمت ساحل خیابان بغداد حرکت کنید، روی چمن‌هایی که رنگ‌های سبز و آبی در آن قرار دارند، دراز بکشید، خورشید را با تمام وجود احساس کنید، از پیاده‌روی در کنار دریا لذت ببرید و هوای تازه دریا را استنشاق کنید؛ همچنین در هنگام پیاده‌روی امکان دیدن امارت‌های قدیمی در این خیابان وجود دارد. قبل از دهه 1960 تعداد این امارت‌ها و بناهای قدیمی بسیار زیاد بود. بااین‌حال، با افزایش شهرک‌سازی پس از دهه 1960، ساختمان‌های جدیدی به‌جای آن‌ها ساخته‌شده است. بااین‌وجود، خیابان بغداد امروز هنوز با ساختمان‌های قدیمی به‌جامانده از قبل به چشم می‌خورد.

خیابان بغداد استانبول جایگاهی برای خرید بهترین برندهای روز دنیا

اگر درصدد برنامه‌ریزی سفرتان به ترکیه هستید، خیابان بغداد استانبول یکی از بهترین نواحی برای خرید در دنیا است. خیابان بغداد شامل مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوکس و برند است. ازجمله برندهایی که در این خیابان دارای نمایندگی هستید می‌توان به زارا، مایکل کورس، تامی هیلفیگر، لویی ویتون و برند مشهور اسکادا اس ای اشاره کرد. همچنین بسیاری از شعب مربوط به برندهای روز ترکیه نیز در این خیابان نمایندگی داشته و آماده ارائه خدمات به گردشگران و مشتریان گرامی است.

سخن آخر

اگر شما به دنبال خرید در شهر استانبول هستید، اگر به دنبال خریدن بهترین برندهای روز دنیا در استانبول هستید. پیشنهاد ما به شما خیابان بغداد شهر استانبول است. شما در این خیابان با یک تیر دو نشان می‌زنید. به این معنا که علاوه بر خرید از بهترین فروشگاه‌ها می‌توانید بقیه وقت خود را در رستوران‌ها با غذاهای ترکی و حتی رستوران‌ها با غذاهای آمریکایی مثل انواع برگرها و سیب‌زمینی‌های خوشمزه و نظیر این غذاها بگذرانید.

جهت رزرو  تور استانبول با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس در ارتباط باشید.

02141365

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}