شهر آنتالیا ترکیه

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
شهر آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا ترکیه جای گرفته در نوار ساحلی ترکیه در امتداد حاشیه ی دریای مدیترانه است. آنتالیا شهری بزرگ و پر از جنب و جوش با تعداد زیادی هال، ریزورت، بار و رستوران، پذیرای گردشگران می باشد.

مناظر با شکوه شهر را، سواحل زیبا و کوهستان های سرسبز و انبوه و بقایای تاریخی قاب بندی می کنند. از شنا و تقریحات آبی تا کوهنوردی و سرگرمی های خانوادگی، آنتالیا برای هر کس پیشنهادی دارد. تور آنتالیا پیشنهادی رد نشدنی است.
گردشگران می توانند با وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، تاکسی، تراموا و دولموش (مینی بوس) اقصی نقاط آنتالیا را سیاحت کنند. سر زدن به کالیچی، اولد کوارتر، شما را به شهری باستانی با دیواره های کهن، دروازه های رومی، بناهای تاریخی شامل برج زیبای ساعت، مساجد، کلیساهای قدیمی و معابد خواهد برد. در مرکز اولد کوارتر میدان جمهوری قرار دارد که با مغازه ها، کافه ها، رستوران ها، حمام های ترکی و سایر مشاغل خیابانی احاطه شده است.

سواحل اصلی آنتالیا کونیالتی و لارا هستند که در آنها می توان از شن های سفید، ورزش های آبی، رستوران ها و بارها استفاده کرد و نهایت لذت را برد. در نزدیکی سواحل، پارک های آبی، پارک های سرگرمی و باغ وحش قرار دارد. تعداد زیادی موزه، نمایشگاه هنرهای دستی و آثار باستانی نیز وجود دارد. خرید کردن در آنتالیا ترکیه با وجود تعداد زیادی فروشگاه، مراکز خرید و حراجی ها جذاب و لذت بخش خواهد بود.
با تعداد بسیار زیاد رستوران های ترکی و بین المللی، جنب و جوش تا نیمه های شب در آنتالیا حس سرزندگی به شما خواهد بخشید. غذاهای سنتی محلی شامل پیاز کبابی، سالاد حبوبات، تخم مرغ و سبزیجات آبپز، راکی (معروفترین نوشیدنی محلی) همه و همه در بارها و کلاب های شهر ارایه می شود.

آنتالیا شهری با پیشینه فرهنگی وسیع و جاذبه های فراوان در ترکیه

آنتالیا یکی از شهرهای مهم گردشگری ترکیه می باشد، این شهر به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان مورد توجه بسیاری گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی ترکیه بوده و عملاً مرکز گردشگری ترکیه به حساب می آید. این شهر همچنین به دلیل سواحل مدیترانه ای آب و هوای بسیار مناسب یکی از مقصدهای پرطرفدار در ترکیه می باشد. با سفر به آنتالیا می توانید جاذبه های تفریحی تاریخی بسیار گسترده این شهر لذت کافی ببرید. در ادامه می خواهیم کمی بیشتر با آنتالیا این شهر پر جاذبه آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

اگر به نقشه سری بزنیم آنتالیا را در غرب ترکیه در منطقه مدیترانه خواهیم یافت. استان آنتالیا در میان رشته کوه توروس و دریای مدیترانه به مساحتی در حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع قرار گرفته است.همسایه جنوبی شهر آنتالیا دریای مدیترانه  و  در احاطه شهرهای بوردو، سریک، کورکوتلی و کمر قرار دارد. آنتالیا همچنین رودخانه آکسو را در خود جای داده است . آمد و شد این شهر به دلیل واحدی بودن آن علاوه بر راه زمینی و هوایی از طریق دریا نیز امکان پذیر است. مرکز شهر آنتالیا بر روی جلگه صخره های نزدیک به دریا  واقع شده است و پراکندگی شهری آن نیز تا جلگه کیزوستو  وسعت پیدا کرده است.

آب و هوای این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی آن پل کلی مدیترانه ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان هوایی معتدل و بارانی دارد.در توضیح  هوای آنتالیا می توان گفت که در فصل زمستان امواج هوای گرم از سمت دریا به سمت ساحل در چرخش بوده و مانع از سرد شدن هوا در این شهر می شود. میانگین دمای تابستانی این شهر ۳۰ تا ۳۵ درجه دمای زمستانی آن بین ۹ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. با توجه به این دمای هوا به ندرت برف و یخبندان ای در این شهر مشاهده شده است. در پاییز می توانید باران های سیل آسایی را در این منطقه به خوبی مشاهده کنید. اگر بخواهیم شرایط آب و هوایی آنتالیا را به طور خلاصه بیان کنیم می‌توانیم بگوییم به طور متوسط در سال ۳۰۰ روز هوای آفتابی و بین ۵۰ تا ۶۰ روز هوای بارانی در این شهر دیده می شود و میانگین دمای سالانه حدود ۱۹ درجه سانتیگراد میباشد.

اگر قصد سفر به این شهر در فصل پاییز دارید بهتر است کافی مانند لباس بارانی چتر و یا کاور ضد آب به همراه خود داشته باشید تا بارش باران شما را مجبور به ماندن در هتل نکند. ولی در فصل زمستان نیازی به لباس های ضخیم آنچنانی نخواهید داشت و و می‌توانید در فصل زمستان نیز در سواحل زیبای مدیترانه ای در هوای ملایم قدم بزنید و از دریا و آب و هوا لذت کافی ببرید. نکته جالب جغرافیایی و آب و هوای این شهر در این قسمت است که اگر در ماههای فروردین و اردیبهشت به آنتالیا سفر کنید می توانید صبح هنگام در ساکلی کنت  اسکی کنید و بعد از ظهر در آبهای گرم مدیترانه ای به شنا بپردازید.

تاریخ و پیشینه آنتالیا

نام شهر آنتالیا از حاکم این شهر به نام آتالوس که حدود ۱۳۰ سال قبل از مسیح در این منطقه حکمرانی میکرده گرفته شده است. در مورد تاریخ ساخت این شهر اسناد دقیقی در دست نیست ولی  در برخی اسناد گفته می شود شهر آنتالیا ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح وجود آمده است. در برخی دیگر از اسناد تاریخی آمده است که در سال ۵۴۶ قبل از میلاد امپراتوری بزرگ پارس فرمانروایان این منطقه را از آن بیرون کرده و این منطقه را ضمیمه خاک پارس گردانیده است. پس از آن اسکندر مقدونی در ۳۳۶ قبل از میلاد موفق به فتح منطقه کنونی آنتالیا گردید.

در ادامه نیز در ۳۲۳ قبل از میلاد پس از مرگ اسکندر بین سرداران جنگ و اغتشاش بالا گرفت . این جنگ های منطقه ای و قبیله ای تا سال ۱۸۸ قبل از میلاد در منطقه کنونی آنتالیا ادامه داشت. در قرن هفتم بعد از میلاد به بعد شهر آنتالیا به تصرف مسلمانان درآمد و تا سال حدود ۱۱۰۰ میلادی نبردهای بین مسلمانان و رومیان در گرفت ادامه داشت. نبردها به طوری که شدت یافت که بین سال‌های ١١٢٠ تا ۱۲۰۶ این منطقه شش بار دچار تغییر حکومت گردید. در سال ۱۲۰۶ این منطقه توسط سلطان غیاث الدین کیخسرو پادشاه سلجوقیان فتح گردید. بسیاری از آثار تاریخی موجود در آنتالیا مربوط به همین دوره یعنی حکومت سلجوقیان می باشد. در زمینه مسائل تاریخی می توان به این نکته اشاره کرد که آنتالیا یکی از شهرهایی است که ادغام تاریخی و فرهنگی دوره‌ها و اعصار مختلف به خوبی در آن دیده می شود.

در مورد سفر به آنتالیا و تور آنتالیا نیاز به راهنمایی دارید؟

مشاوره رایگان در خصوص تور ترکیه و تور آنتالیا ، همین حالا با ما تماس بگیرید!

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 02141365

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}