کشتی یونانی کیش

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
کشتی یونانی کیش

تاریخچه کشتی یونانی

چهارم مرداد 1345 یک کشتی عظیم یونانی به طول 136 متر و وزن 7061 تن که ایران را به مقصد یونان ترک می کرد در کرانه غربی جزیره کیش، نزدیک روستای باغو در عرض جغرافیایی ۲۶ و ۲۰ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳ و ۵۴ درجه شرقی دامنگیر شد و پای در گِل نهاد.80 روز تلاش یدک کش هلندی برای بیرون کشیدن آن ثمری در پی نداشت، کشتی سودای سفر از سر بنهاد و در نهایت خدمه کشتی مجبور شدند بار کشتی را تخلیه کرده و آن جا را ترک کنند.

کشتی یونانی هر ساله آغوشش را به روی هزاران گردشگر داخلی و خارجی می گشاید و یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش به شمار می رود و منظره زیبا و خیال انگیز غروب کیش در کنار کشتی یونانی در آلبوم خاطرات گردشگران نقش می بندد.

برای رزرو تور کیش با ما تماس بگیرید. پاسخگوی شما هستیم.

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 41365-021

علت به گل نشستن کشتی یونانی

هنوز هم علت واقعی به گل نشستن کشتی مشخص نیست برخی مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در جزیره کیش را علت به گل نشستن کشتی ذکر کرده اند اما شایعاتی هم مبنی بر عمدی بودن این رویداد برای برخورداری از حق بیمه کشتی وجود دارد زیرا در آن زمان کشتی از طرف شرکت شرکت لویدز انگلستان بیمه شده بود و به علاوه پس از این حادثه این شرکت مبلغ هنگفتی به عنوان خسارت به مالک کشتی پرداخت کرد.

آن چه از شواهد و مدارک برمی آید نشان می دهد که این کشتی در سال 1322 هجری شمسی در گلاسکو کشور اسکاتلند ساخته شد و از زمان ساخت تا زمان به گل نشستن مالکان مختلفی داشته است و چند سالی هم در مالکیت کشتیرانی ایران بوده است، اما در زمان بروز حادثه مالکیت کشتی را یک مالک یونانی در دست داشته است.

کشتی یونانی اولین و آخرین کشتی نیست که به گل نشسته اما آن چه سبب شهرت این کشتی شده است منظره باشکوه، رویایی، بی نظیر و خاطره انگیز غروب آفتاب در پس این کشتی به گل نشسته و تلالو آخرین انوار خورشید بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس است. نسیم خنک دریا  پیچیده در لفافه ای از هوای شرجی و گرم روح هر بیننده ای را نوازش می دهد.

کشتی یونانی در کیش

امکانات تفریحی کشتی یونانی

در نزدیکی کشتی یونانی پارکی ساحلی به مساحت 60 هزار متر مربع احداث شده است که دارای امکانات زیادی همچون سالن آمفی تئاتر با مساحت 800 مترمربع برای اجرای نمایش، رستوران، کافه تریا، ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت و مراکز عرضه مواد خوراکی و تنقلات و ... برای رفاه حال مسافران است در این پارک 14500 مترمربع نیز برای ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است.

اگر قصد سفر به جزیره ی زیبای کیش را دارید تماشای خیال انگیز غروب آفتاب را کنار این کشتی کهن از دست ندید.

جاذبه های نزدیک کشتی یونانی

هتل های نزدیک به کشتی یونانی 

برای رزرو هتل کیش میتوانید به آسانی با کارشناسان تریپ پلاس در ارتباط باشید.

  • هتل ترنج کیش
  • هتل اسپادانا کیش
  • هتل گامبرون کیش
  • هتل صدف کیش
  • هتل ویدا کیش

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}