گذر هنرمندان کیش

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش

 جزیره زیبای کیش هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران ایرانی و خارجی است. از مهرماه تا فرودین ماه در این جزیره، گرمای هوا ملایم و مطبوع است و از اردیبهشت تا مهر به تدریج بر گرمای آن افزوده شده و شرجی می شود.

به طور کلی در فصل بهار به دلیل خنکی آب دریا و رطوبت نسبی پایین نسیم خنک و ملایمی می وزد و در این هوای لطیف و بهاری یک پیاده روی فرح بخش سبب احساس آرامش شده و خستگی را از تن انسان می زداید.

گذر پیاده روی کیش در ضلع شرقی پارک حاشیه ای در بلوار دریا واقع است. در سال 1378 با هدف معرفی بزرگان فرهنگ و ادب به گردشگران ایرانی و خارجی کار نصب تندیس بزرگان، هنرمندان شاخص و مشاهیر ایران زمین در این گذر پیاده روی یعنی حد فاصل ميدان سنايي تا ميدان ساحل کیش آغاز شد و از آن به بعد گذر هنرمندان نام گرفت. گذر هنرمندان کیش یکی از جاذبه های توریستی این جزیره است. پیاده روی در این گذر فضایی خیال انگیز را در کنار مشاهیر بزرگ ایران زمین فراهم آورده است. این مکان پذیرای علاقمندانی است که می خواهند با یک پیاده روی سبک و فرخ بخش نشاط و شادابی را به جسم و روح خود هدیه کنند.
دوستداران و علاقمندان فرهنگ و ادب و هنر در این گذر در کنار مشاهیر بزرگ عکس یادگاری می گیرند و این گذر به همراه یاد و خاطره ی این مشاهیر اسطوره ای در آلبوم خاطرات آنان نقش می بندد.
برخی از مشاهیر و بزرگانی که مجسمه آن ها در گذر هنرمندان نصب شده است عبارتند از
غلامحسین بنان موسیقیدان و خواننده محبوب کشورمان؛
حسین بهزاد، نقاش و مینیاتوریست معروف ایرانی؛
عیسی بهزادی نقاش، طراح و نگارگر ایرانی و کسی که قلبش برای احیای هنرهای سنتی ایران می تپید؛ میرزاتقی‌خان امیرکبیر صدراعظم ایران در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار؛
استاد بزرگ نقاشی محود فرشچیان؛
محمدکریم پیرنیا پدر معماری سنتی ایران؛
قنبري مهر، هنرمند هنرهاي دستي؛
عزت الله انتضامی، بازیگر؛
سید هادی میرمیران معمار مشهور ایرانی؛
علامه محمدتقی جعفری تبریزی؛
شهریار شاعر غزل سرای سه زبانه؛
استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویس؛
پروین اعتصامی شاعر بلند آوازه و معاصر ایرانی؛
مرتضی آوینی، فیلمساز بزرگ دفاع مقدس؛
جلال آل احمد، نویسنده و مترجم؛
استاد شریف لطفی موسیقیدان برجسته؛
ابوالحسن صبا، سازنده ساز و نخستین موسیقی‌دان ایرانی؛
طراح گرافیک و تصویرگر برجسته مرتضی ممیز؛
طراح گرافيك و سینماگر بزرگ غلامحسين سپنتا، و ...
در قسمت پایه هر یک از این تندیس ها بیوگرافی مختصری به نگارش درآمده است تا سبب آشنایی بیشتر گردشگران با این بزرگان و فرهیختگان شده و دانش عمومی آنان را ارتقا دهد. این تندیس ها علاوه بر گردشگران داخلی مورد توجه گردشگران سایر کشورها قرار گرفته اند. نظاره کردن مجسمه های زیبا در حین یک پیاده روی فرح بخش و آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی ایران زمین خاطره ای دل انگیزی برای همه به جا می گذارد.

 

جهت اطلاع از قیمت تور های کیش با ما تماس بگیرید

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}