لاک پشت های دریایی

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
لاک پشت های دریایی

لاک پشت های دریایی کیش

کیش، مروارید خلیج فارس، چونان کشتی در این آب های نیلگون لنگر انداخته است. ساحل زیبا، آرام  و دیدنی کیش هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که برای دیدن شگفتی ها و زیبایی های این جزیره رنج سفر را بر خود هموار کرده اند. آب های جزیره کیش زیستگاه اصلی نرم تنان و سخت پوستانی از جمله ستاره های دریایی، مرجان ها، توتیا، ماهی های زیبا، خرچنگ ها و لاک پشت های دریایی است که چشم هر بیننده ای را نوازش می دهند.  

اگر به هنگام غروب به سمت سواحل سنگی جنوب و یا به نزدیکی دماغه غربی این آب های ساحلی برویم، شاهد لاک پشت های غول پیکر خواهیم بود که در آغوش آب جای گرفته و منظره ی زیبایی را به وجود آورده ند. آن ها با مهارتی خاص شنا می کنند زیرا ناخن ندارند بلکه همچون ماهیان دارای باله هستند. غذای این شناگران زیبا جلبک ها، علف های دریایی، گلسنگ ها، اسفنج ها، عروس های دریایی و خلاصه انواع نرم تنان است. فراوانی لاک پشت های دریایی در پهنه های آبی کیش از جاذبه های گردشگری این جزیره زیباست و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

در جزیره کیش دو نوع لاک پشت دریایی وجود دارد که عبارتند از لاک پشت دریایی سبز و لاک پشت پوزه عقابی که در سواحل این جزیره زیبا می چرند و لانه سازی می کنند. با شروع ماه های گرم لاک پشت های دریایی پوزه عقابی به ساحل می آیند تا محل مناسب و امنی برای تخم گذاری بیابند.  لاک پشت ها مناطق کم تردد امن و شنی را برای این کار انتخاب می کنند و در شب تخم گذاری می کنند. زمانی که بچه لاک پشت ها از تخم بیرون می آیند به طور غریزی به سمت آب حرکت می کنند اما به دلیل این که امکان دارد  در همین مسیر کوتاه تعداد زیادی از آن ها تو سط شکارچیان صید شوند یا به دلایل متعدد از جمله نورهای مصنوعی راه خود را گم کنند، محیط بانان جزیره کیش به آن ها کمک می کنند تا در امنیت و سلامت کامل به آب برسند. به این ترتیب منظره بسیار زیبا  و جالبی از چرخه ی حیات لاک پشت ها رقم می خورد. این امکان وجود دارد که گردشگران با هماهنگی اداره محيط زيست سازمان منطقه آزاد كيش این رویداد مهاجرتي تقريبا آرام و خاطره انگیز را تماشا کنند و از آن لذت ببرند.

میلیون ها سال است که لاک پشت ها در گستره آب ها زندگی می کنند اما به مرور زمان و به ویژه از قرن 18 به بعد جمعیت آن ها کم شده و به ویژه در گونه پوزه عقابی رو به انقراض نهاده اند و هم اکنون در لیست گونه های در حال انقراض اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی IUCN قرار دارند. از این رو جا دارد که حفاظت از این گونه های دریایی رو به انقراض با دقت بیشتری ادامه یابد.

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 02141365

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}