پارک مینیاتور استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
پارک مینیاتور استانبول

پارک مینیاتور استانبول

مینیاتورک با مساحت 60 هزار متر مربع شامل 15 هزار متر مربع فضای ماکت، 40 هزار متر مربع فضای سبز و آزاد و همچنین 3 هزار و 500 متر مربع فضای سرپوشیده و نیز 2 هزار متر مربع استخر و راه آبی و با گنجایش 500 اتومبیل پارکینگ در سال 2003 به عنوان بزرگترین پارک مینیاتوری دنیا افتتاح شد.


این پروژه با برنامه ریزی خاص و دقت و ظرافتی خاصی در مدت زمان ۲۲ ماه تکمیل شد. پارک مینیاتوری ترکیه (مینیاتورک) در دنیا از نظر مساحت موجود برای ماکت و مدت زمان اجرا و پایان پروژه دارای رتبه تخست در جهان میباشد و در حفیفت یک شهر مینیاتوری است .
در ابتدا 105 هثر تاریخی شامل ۴۵ اثر تاریخی استانبول، ۴۵ اثر تاریخی آناتولی و ۱۵ اثر تاریخی که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند و در زمان امپراتوری بزرگ عثمانیها جزء قلمرو انها بحساب میرفتند در معرض دید علاقمندان قرار گرفت .
انتخاب آثار برای این پارک توسط پروفسور دکتر ایلبر اُرتایلی و استادیار دانشگاه دکتر احمد هالوک دورسون و همچنین تایید این نظریات توسط هیآت خاصی انجام شده است. 
در انتخاب اثرها همچنین توانایی ساخت ماکت و مقاومت ماکت در برابر فضای آزاد با توجه به موقعیت استانبول (بادهای لودوس، بارانهای شدید و ..) دقت شده و برای هر ماکت تکنولوژی بکار گرفته شده و تداخل آن با هنر و فرهنگ و گذشتن هزاران سال و تخریب قسمتهایی از این آثار در طول تاریخ در اجرا و ساخت ماکتها مورد دقت و اجرا قرار گرفته است.

جهت رزرو تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}