جزیره بیوک آدا استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا استانبول

مشهورترین جزیره استانبول جزیره بیوک آدا یا پرنسس است. جالب است بدانید چیزی که باعث شهرت این جزیره شده استفاده از کالسکه به جای ماشین و موتور است.

وجود 4 هتل در این جزیره که در ماه های تابستان از مسافرین پذیرایی میکنند سبب میشود مسافران برای اقامت شبانه هم مشکلی نداشته باشند .محیط سرسبز خانه های ویلایی تمیز با باغچه ها و حیاط های زیبای جزیره هم آرامش خاصی را به انسان میدهد. برای شهر نشینانی که از دیدن خودرو و ترافیک به اندازه کافی خسته شده اند بازدید از چنین جزیره ای رشک انگیز است شما میتوانید بوسیله درشکه در طی مدت 2 ساعت دور تا دور جزیره را بگردید . اطراف اسکله منطقه اصلی جزیره قرار دارد، جایی مملو از رستوران ، قهوه خانه و فروشگاههایی که با حضور گردشگران گرمتر شده اند . ولی جنوب جزیره بسیار خلوت است و محوطه های جنگلی این بخش را فقط با قایقها می توانید ببینید . در کناره جزیره یک هتل قدیمی و خراب متعلق به قرن 19 قرار دارد.
برای رفتن به جزیره از یکی از اسکله ها در قسمت اروپائی می تونید استفاده کنید،اما به یاد داشته باشید که کشتی ها در ساعت های خاصی فقط چند بار در روز به جزیره تردد میکنند. جزیره بیوک آدا در دوران امپراطوری بیزانس، مکان تبعید مذهبی و روحانی بوده است. در این جزیره طی سال ها، اتفاقات عجیبی از جمله اسکان کشیش ها، پناهندگی لئون تروتسکی رهبر انقلابیون بلشویک روسیه و غیره رخ داده است. اما در زمان عثمانی، این جزیره بیشتر به یک تفرجگاه در فصل تابستان تبدیل شد. امروزه بسیاری از ساختمان ها و ویلاهایی که در این جزیره وجود دارند باقیمانده همان دوران می باشند.  

این جزیره پلاژهای ساحلی زیبایی دارد که می توان در آن ها آفتاب گرفت. در طول روز مردمان در حال دوچرخه سواری در این جزیره هستند. همچنین در این جزیره می توان از ساختمان های قدیمی و خانه های اصیل مانند خانه معروف رشات نوری گون تکین بازدید نمود.

اگر در جنگل پوشیده از کاج این جزیره قدم بگذارید با طبیعت متفاوتی رو به رو خواهید شد که بسیار لذت بخش است. همچنین یک یتیم خانه یونانی قدیمی در این منطقه وجود دارد که بسیار مشهور می باشد و همچنان عنوان بزرگ ترین خانه چوبی دنیا را در پی خود دارد. این ساختمان چوبی نزدیک به سی سال است که خالی از سکنه می باشد و آرامگاهی که در اطراف آن وجود دارد نیز آرامگاه افرادی است که در ساختن آن بنا مشارکت داشتند.

کلیسای حاجیا یورگی نیز کلیسای معروف این جزیره کوچک به شمار می رود که بالای تپه ای به نام یوجه تپه و در ارتفاع 202 متری قرار دارد و برای رفتن به این کلیسا و گذراندن مسیر طولانی و پرشیب آن می توان از قاطرها استفاده نمود. در سمت راست کلیسا منزلگاه کشیشان این محل وجود دارد و در سمت چپ آن نیز غذاخوری یونچه تپه واقع شده است که می توانید خوردنی هایی مختلفی را نوش جان کنید. بسیاری از محلی ها معتقدند دعاهای مردم در این کلیسا مستجاب می شود. به همین جهت ممکن است در هنگام ورود به این کلیسا با اجناسی همچون گردنبند، ساعت و غیره در محفظه ای در بخش ورودی این کلیسا برخورد نمایید که علت آن هدایایی است که از طرف مردم در قبال مستجاب شدن دعاهایشان به کلیسا اهدا شده است.

جهت رزرو تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}