روملی استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
روملی استانبول

روملی استانبول

روملی حصاریاین مکان در سال 1452 قبل از تسخیر استانبول توسط محمّد فاتح بنا نهاده شده است.

علیرغم اینکه این بنا فقط در طول 4 ماه ساخته شد. اما یکی از زیباترین کارهای معماری سبک نظامی در دنیا به شمار می آید. در این قلعه یک موزه روباز و یک آمفی تأتر قرار دارد که همه ساله از این آمفی تأتر بعنوان محلی جهت میزبانی برگزاری فستیوال موسیقی استانبول استفاده می گردد.

قلعه روملی بر روی تپه ای در قسمت اروپایی تنگه بسفر و در مقابل قلعه آناتولی که در آن سوی تنگه واقع شده است بنا گردیده است. برج بزرگ کنار دروازه Halil Pasha، برج جنوبی Zaganos Pasha و برج شمالی Sarica Pasha نام دارند که به نام های سه وزیر سلطان محمد نام گذاری شده اند. همچنین این قلعه دارای یک برج کوچک و سیزده برج مراقبت کوچک است که بر روی دیواری قرار گرفته اند و برج های اصلی را به هم متصل می کنند.

یکی از برج های مراقبت به شکل منشور چهار گوش، ۶ تای آن ها به شکل منشورهای چند گوش و ۶ تای دیگر استوانه ای شکل می باشند. هدف از ساخت این بنا، تسلط بر رفت و آمدهای دریایی در تنگه بسفر بوده است. امروزه بسیاری از بخش های این قلعه از بین رفته و فضای کوچکی از آن قابل مشاهده است. این قلعه با گذشت 550 سال از ساخت آن، کماکان یکی از محکم ترین و معروف ترین قلعه های ترکیه به شمار می رود.

جالب است بدانید تصویر این قلعه بر روی اسکناس های مختلف ترکیه در سال های ۱۹۳۹ تا ۱۹۸۶ نقش بسته شده است. نکته جالب دیگر این است که بسیاری از فیلم های محلی و نیز بین المللی در این قلعه ساخته شده است.

جهت رزرو  تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}