کاخ دلماباغچه استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
کاخ دلماباغچه استانبول

کاخ دلماباغچه استانبول

كاخ دلما باغچه كه در قرن 19 به دستور سلطان عبدالمجيد اول ساخته شده است جبهه اي به طول 600 متر در كنار ساحل تنگه در سمت اروپايي دارد. كاخ دلما باغچه تركيبي از هنر اروپايي بوده و در بين سالهاي 1856-1843 ساخته شده است.

كاخ دلما باغچه 3 طبقه و بصورت قرينه است . اين كاخ داراي 285 اتاق و 43 سالن مي باشد. كاخ ساحلي به طول 600 متر در كنار تنگه دارد. از طرف خشكي نيز داراي 2 درب كه يكي از آنها داراي تزئينات فراوان است مي باشد. در وسط اين كاخ ساحل كه باغچه اي تميز و زيبا آن را احاطه كرده يك سالن مراسم و باله كه از ساير قسمتها مرتفع تر است ديده ميشود. لوستر بسيار عظيم كريستالي با 750 لامپ با وزني حدود 5/4 تن كه سالن استقبال بزرگ با 56 ستون را روشن مي كند همه را به تعجب وا ميدارد. مدخل ورودي كاخ بعنوان سالن مقدمات سلطان و بال ديگر سالن مراسم نيز بعنوان حرم مورد استفاده قرار گرفته است. دكوراسيون داخلي، مبلمان، پرده ها، قالي هاي ابريشمي و ساير اشياء به همانگونه بوده تا به امروز محافظت شده است.

این كاخ داراي عظمت و ثروت بي مانندي در ميان كاخ هاي موجود است. ديوارها و سقف اين كاخ با نقاشيهاي هنرمندان اروپايي و با استفاده از چندين تن تزئينات طلايي دكور بندي شده است. در سالن و اتاقهاي مهم همه اشياء به يك رنگ مي باشد. كف كاخ در نقاط مختلف با يكديگر متفاوت و با پاركت هاي چوبي منقوش مفروش شده است. قاليهاي پشمي و ابريشمي مشهور Hereke بعنوان زيباترين آثار هنري تركيه در جاي جاي كاخ گسترده شده است. آثار هنرهاي دستي نادر اروپايي و خاور دور نيز نقاط مختلف كاخ را تزيين نموده است. لوستر كريستالي، شمعدان و شومينه ها نيز در بيشتر اتاقها خودنمايي مي كند. بزرگترين سالن باله كاخ هاي دنيا در اين كاخ است.

يك لوستر عظيم كريستالي 5/4 تن از سقفي به ارتفاع 36 متر آويزان شده است . اين سالن كه در هنگام جلسات مهم سياسي ، مراسم تبريك و باله مورد استفاده قرار مي گرفت قبلا" بوسيله سيستمي همانند فر گرم مي شد. سيستم شوفاژ و برق بعدا" اضافه شده است. از ميان 6 حمام موجود، حمام بخش اندروني با مرمرهاي حجاري شده و بي نظير alabaster تزيين شده است.

گالري هاي فوقاني سالن بزرگ ويژه اركستر و ديپلمات ها بوده است. به بخش حرم پس از عبور از راهروهاي طولاني وارد ميشويم. در اين بخش اتاقهاي خواب سلطان و بخش ويژه مادر سلطان و ساير زنان و خدمتكاران وجود دارد. بخش ضميمه شده به قسمت شمالي كاخ نيز به شاهزادگان اختصاص يافته است. از اين ساختمان كه درب ورودي آن از طرف بشيكتاش مي باشد اكنون بعنوان موزه هيكل و نقاشي استفاده مي شود.

همچنین جهت رزرو  تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}