هفت برج یدیکوله استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
هفت برج یدیکوله استانبول

هفت برج یدیکوله استانبول

دروازه با شکوهی که در نزدیکی ساحل دریای مرمره که از آن به عنوان دروازه باشکوه شهر استانبول یاد میشد دروازه ای است که پیش از این مختص تشریفات امپراطور بود و همچون مدال افتخاری بین دو برج مرمر قرار داشت و سپاهیان و لشگریان که فاتح از جنگ برمیگشتند، از این دروازه وارد شهر میشدند.


در عصر معماری ترکها با اضافه نمودن 5 برج دیگر مجموع این 7 برج "Yedikule"، تبدیل به قلعه درونی مستحکمی شد. در طول زمان بعنوان خزانه دولت، انبار و زندان سفارت استفاده شده است. اکنون این دروازه عجیب و شگفت آور ، یکی از موزه های شهر میباشد. تاریخچه قلعه یدیکوله به اواخر قرن چهارم بر می گردد.  زمانیکه تئودوسیوس بعدی ساخت دیوارهای زمینی را شروع نمود، این طاق را در ساختار آنها بنا نهاد. در دوران بیزانس این طاق بزرگ، دروازه ی طلایی نامیده می شد و دسته های رژه پیروزی از آن عبور می کردند.

چهار برج از هفت برج این قلعه به عنوان بخشی از دیوارهای تئودوسیوس دوم ساخته شدند و سه برج دیگر به دستور محمد فاتح درون دیوارها قرار گرفتند. در زمان جنگ در دوران عثمانی، سفیران کشورهای دشمن با دربار عالی رتبگان اغلب در قلعه یدیکوله زندانی می شدند اما در سال 1837 کاربرد قلعه به عنوان زندان متوقف شد و از آن پس به عنوان محلی برای نگهداری از شیرهای کاخ توپکاکی و بعدها به عنوان محلی برای تولید باروت استفاده می شد. هفت برج این قلع به نام های " برج اسلحه خانه، برج پرچم، برج سلطان احمد سوم، برج سیاه چاله ( یا برج کتیبه ها )، برج بالایی، برج خزانه و برج عثمان جوان "  نام گذاری شده اند. در گذشته و در عهد عثمانی و بیزانس ها، عبور از دروازه های استانبول تنها با داشتن مجوز خاص افراد امکان پذیر بود. بدین صورت که افراد در بازه صبح تا غروب آفتاب که دروازه ها بسته می شدند، پشت دروازه ها می ایستادند و به نوبت و با بررسی مجوز آنها اجازه ورود به شهر استانبول را دریافت می کردند.

در طول زمان این دروازه ها و دیوارهای دور شهر استانبول تخریب شدند با این حال کماکان باقی مانده ای از آنها در جای جای شهر قابل رویت است. امروزه قلعه یدیکوله به موزه ای بسیار جذاب تبدیل شده است که در ماه های تابستان و پرتوریست ترکیه در فضای باز آن کنسرت های متنوعی برگزار می گردد.

همچنین جهت رزرو  تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}