بازار بزرگ استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول 

یکی از جاذبه های گردشگری استانبول، "بازار بزرگ" است که قدمت آن به قرن 15 میلادی باز می گردد.

این بازار که به نام های " گرند بازار استانبول " و " کاپالی چارشی " نیز خوانده می شود، به عنوان بزرگ ترین بازار و مرکز خرید سرپوشیده جهان شناخته می شود. همه ساله تعداد زیادی از توریست ها و مسافران به قصد خرید و بازدید از این مکان تاریخی به سمت بازار بزرگ استانبول کشیده می شوند. بازار سرپوشیده کاپالی چارشی در شهر استانبول مربوط به قرن 15 میلادی است که سقف آن به صورت گنبدی بنا شده است. این بازار قدیمی مربوط به دوره سلطان محمد فاتح است که اصلی ترین مرکز خرید آن دوران محسوب می شد.

کالاهایی که در این بازار عرضه می شود عمدتا سنتی و شامل صنایع دستی می باشد. در سرتاسر بازار کاپالی چارشی دکان دارانی هستند که مشغول صحبت با مشتریان هستند. شکل ظاهری این بازار به مانند حلزون است که دارای 58 خیابان پیچ در پیچ می باشد. از جمله اجناسی که در بازار سرپوشیده کاپالی چارشی به فروش می رسد می توان به جواهرات، طلا، قالی بافی، اشیای تزئینی و ... اشاره کرد.

جالب است بدانید که میزان بازدید توریست ها از این بازار بسیار بیشتر از اهرام ثلاثه و یا تاج محل است! بازار بزرگ متشکل از 4500 فروشگاه است که می توان با مراجعه به آن، کلیه مایحتاج خود را تهیه نمود. ما به عزیزانی که قصد سفر به استانبول را دارند، توصیه می کنیم حتما از بازار بزرگ دیدن فرمایند. با مراجعه به این مکان، ضمن تهیه محصولات و کالاهای مورد نظر، می توانید از معماری زیبا و منحصر به فرد آن لذت ببرید.

جهت رزرو تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}