گالاتا استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بازدید از برج گالاتا را از دست ندهید. اگر چه، پس از یک پرس و جوی ساده از بومیان در رابطه با جاذبه های گردشگری استانبول، نام برج گالاتا حتما به گوشتان خواهد خورد. این برج یکی از اماکن دیدنی استانبول است که قدمت آن به سال 1384میلادی باز می گردد و در زمان ساختش، به عنوان بلندترین برج شهر شناخته می شد. گالاتا در آن سال ها به صورت کاملا مدرن طراحی و پیاده سازی شده بود.

این برج 67 متر طول دارد  و دارای 99 طبقه می باشد. اگر به دیدن مناظر 360 درجه استانبول علاقمند هستید، حتما به طبقه انتهایی برج گالاتا بروید؛ زیرا با حضور در آن می توانید از منظره بسیار زیبای خلیج شاخ طلایی این شهر دیدن کنید. بسیاری از توریست هایی که به استانبول سفر می کنند، بازدید از برج گالاتا را در لیست اماکن دیدنی این شهر جای می دهند. برج گالاتا در طول تاریخ و بر اثر حوادث مختلفی چندین بار تخریب و بازسازی شد. هدف از ساخت برج گالاتا در آن زمان نظارت بر رفت و آمد کشتی ها به ویژه کشتی های نظامی دشمنان در دوران امپراتوری بیزانس بوده است.

این اثر که در ابتدا صرفا در جهت یک ماموریت نظامی بنا شد امروزه به عنوان یک مکان توریستی مورد بازدید همگان قرار می گیرد. به طوری که اگر در نقطه بالایی این برج قرار بگیرید می توانید از زیبایی های شهر استانبول و نیز تمام جاذبه های آن از جمله خلیج شاخ طلایی (گلدن هورن)، پل بغاز ، مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، خلیج بسفر از نمایی متفاوت دیدن نمایید. از جذاب ترین وقایع تاریخی برج گالاتا می توان به انجام نخستین پرواز بین قاره ای از بالای این برج به منطقه آسیایی آن اشاره نمود که در دوران عثمانی و توسط فردی به نام احمد چلبی معروف به هزار فن و با استفاده از بال های دست ساز خود انجام گردید. به طریقی که پس از قرار گرفتن در بالای برج و آماده شدن برای پرواز، با عبور از تنگه بسفر در اسکدار و در بخش آسیایی آن فرود آمد.

جهت رزرو  تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}