مسجد رستم پاشا استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
مسجد رستم پاشا استانبول

مسجد رستم پاشا استانبول

مسجد رستم پاشا در استانبول یکی از معماری های دوره عثمانی و از  جاذبه های گردشگری استانبول می باشد. این مسجد در سال ۱۵۶۱ به دستور رستم پاشا صدر اعظم ترکیه ساخته شد.

رستم پاشا داماد سلطان سلیمان و خرم سلطان بوده است. رستم پاشا یکی از متمول ترین افراد ترکیه بوده که پس از خود نیز ثروت فراوانی از خود به جای گذاشته است.وی معروف ترین معمار دوره خود را مأمور کرد تا برای او مسجدی در فلفلی بسازد که یکی از شلوغ ترین محله های استانبول به حساب می آید. به دلیل فضای کم و موقعیت جغرافیایی این مسجد از ایران مغازه های بسیاری نیز ساخته شد، که مخارج این مسجد از طریق این مغازه ها تامین می شود. این مسجد در قسمت قدیمی شهر استانبول در کنار بازار و مسجد جدید قرار دارد.

و به عنوان گوهر پنهان استانبول شناخته می شود. برای دیدن این مسجد می توانید از اتوبوس و مترو استفاده کرده و به محله سلطان احمد بروید. پیشنهاد می شود از بازدید از این مسجد از جابه های گردشگری استانبول غافل نشوید. اگر از بیرون مسجد به آن نگاه کنید در وهله اول ویژگی خاص و قابل توجهی در آن نمی بینید. به عبارتی معماری و طراحی داخلی این مسجد، زیبایی آن محسوب می شود. به طوری که تمامی دیوارها و ستون های مسجد رستم پاشا با طراحی های پیچیده ای از سرامیک ایزنیک نقش داده شده است. همچنین بر روی این کاشی ها میتوانید انواع نقش های گل هایی همچون لاله، میخک و زنبق را مشاهده نمایید.

جهت رزرو تور ترکیه، تور استانبول می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

 

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}