دهکده تاریخی آناوارزا آدانا

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
دهکده تاریخی آناوارزا آدانا

دهکده تاریخی آناوارزا آدانا

یکی از شهر های قدیمی کیلیکیا یا همان چودوکای فعلی شهری باستانی است که به دلیل سازه های قدیمی اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از گردشگران با استفاده از تورهای داخلی برای بازدید از این مناطق به آدانا مسافرت می کنند. این شهر در اوایل قرن ۱۲ مرکز ارمنستان سفلا بوده است.

این مکان در حدود ۱۵ کیلومتری غرب رودخانه ی سیحان قرار گرفته است و بقایای بسیار قدیمی از دل ها و قلعه های نظامی در آن وجود دارد. علاوه بر آن ویرانه های دیگری شامل استادیوم رومی ها، تئاتر، قنات، تعدادی کلیسا و دروازه ای بسیار زیبا در جنوب این  منطقه دیده می‌شود.

در مرکز دهکده موزه عمومی روباز نیز قرار دارد که در آن موزاییک های معروفی از قرن سوم نگهداری می شود. این شهر زیبا اما در سال ۱۹۴۵ دچار زمین لرزه ای شد که بخش زیادی از آن را تخریب نمود.

قلعه آناوارزا بر بالای تپه ای ارتفاع ۱۵۰ متر قرار و در مجاورت دشت کیلیکیا قرار گرفته است. این قلعه طول تاریخ خوش جنگ های بسیاری از جمله امپراطوری های مختلف مانند امپراتوری روم امپراتوری بیزانس خلفای عباسی جنگ های صلیبی شاهی ارمنی پادشاهان مصر و غیره قرار گرفته است. ارتفاع قلعه به حدود ۸ متر می رسد. این قلعه با طول حدود ۱۵۰۰ متر دارای ۲۰ سنگر ،برج های نظامی، یک کلیسا و سه شبستان است. نکته جالب توجه در بازدید از این قلعه این است که در مسیر بازدید هیچگونه رستوران و یا استراحتگاهی وجود ندارد ولی تعداد زیادی از گردشگران بازدید از این قلعه مسیر تپه را می پیمایند.

 

برای رزرو هتل ، تور ترکیه و دریافت اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای شما هستیم.

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 02141365

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}