مسجد سابانجی آدانا

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
مسجد سابانجی آدانا

مسجد سابانجی آدانا

 سابانجی در شهر آدانا یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه با بیش از ۵۲ هزار متر مربع مساحت بر گورستان ارامنه ساخته شده است.

این مسجد با نمایی زیبا و مناره های بلند در کناره رود سیحان یکی از نمادهای شهر آدانا به حساب می آید. همچنین لازم به ذکر است این مسجد با ظرفیت ٢٨ هزار و ۵۰۰ نفر یکی از بزرگترین مساجد در بالکان و شرق میانه است.

در بنای مسجد ۶ مناره همراه با یک گنبد بزرگ که هشت  ستون اصلی به قطر ۳۲ متر در زیر آن قرار دارد دیده می شود. ارتفاع گنبد اصلی مسجد از سطح زمین ۵۴ متر و ارتفاع ۴ مناره ٩٩ متر و دو مناره دیگر ۷۵ متر می باشد. در ساختمان مسجد تمام امکانات از جمله چهار کلاس درس، اتاق امام و موذن به صورت جداگانه، اتاق بحث و ده اتاق برای اعتکاف وجود دارد.

در مسجد سابانجی آثار هنری بسیاری به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به نقاشی‌ها و معماری های چشم نواز و همچنین آثار خطاطی و خوشنویسی متعلق به حسین کوتلو اشاره کرد. ساختمان این مسجد از سنگ مرمر در قسمتهای مختلف از جمله دیوار ها، منبر، ورودی و قسمت‌های دیگر استفاده شده است.

آدانا همچنین علاوه بر جاذبه های تاریخی کان های گردشگری بسیاری همچون سواحل آدانا نقاشی رودخانه سیهان را دارد. پارک آبی دانا نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر توریست ها و مسافرین بسیاری را به خود جذب می نماید. توصیه میشود در سفر به ترکیه یکی از مقاصد گردشگری خود را به صورت متمرکز بر روی شهر آدانا انتخاب نمایید.

 

برای رزرو هتل ، تور ترکیه و دریافت اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای شما هستیم.

سامانه رزرواسیون تریپ پلاس 02141365

 

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}