حمام خرم سلطان استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
حمام خرم سلطان استانبول

حمام خرم سلطان استانبول

حمام خرم سلطان از معروف ترین و زیباترین حمام های به جای مانده از گذشته می باشد

. این حمام در سال 1556 میلادی و توسط سنان معمار برجسته آن زمان و به دستور و درخواست همسر سلطان سلیمان عثمانی در منطقه فاتح ساخته شده است و دارای دو بخش زنانه و مردانه می باشد. بدین صورت که ورودی مردان در شمال ساختمان و ورودی خانم ها در غرب این ساختمان واقع شده است. این حمام تاریخی بین مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) و ایاصوفیه در میدان سلطان احمد واقع شده و شما می توانید در یک روز از این سه مکان دیدنی و جذاب دیدن نمایید.

حمام خرم سلطان تا اوایل قرن بیست مورد استفاده بوده است اما در سال 1910 درهای آن بسته شد و گاها به عنوان زندان و یا انبار کاغذ و نفت از آن استفاده می شده است. این حمام زیبا در سال 1957 برای اولین بار بازسازی شد و تا سال 2007 به عنوان بازار فرش فعالیت خود را ادامه داد. سپس در سال 2008 با صرف مبلغ هنگفتی و بازسازی زیادی که روی آن انجام شد به یک حمام عمومی تبدیل شد که به مردم بومی و نیز توریستان خدمات ارائه می دهد.

هنگامی که از در ورودی این حمام عبور می کنید با کنده کاری های سفید و قرمز روی یک دیوار سبز رنگ مواجه خواهید شد که نوشته های طلایی درون خود جای داده است. سپس به درون حمام رفته و می توانید روی سقف رخت کن آن نقاشی های بسیار زیبا از برگ ها را مشاهده نمایید.  علاوه بر آن وجود طاقچه های بسیاری در این حمام زیبایی ویژه ای به آن داده است. سپس با ورود به اتاق داغ با یک تخت مرمرین و 8 ضلعی بسیار بزرگ مواجه خواهید شد که به نام تخت شکم معروف می باشد. از قسمت های جالب این حمام وجود یک پنجره در بالای سقف است که برای تامین نور این مکان تعبیه شده بوده و یک سیستم گرمایشی به نام زیر سوز که در طبقه زیر حمام وجود داشته و گرما تولید می کرده و با روش هایی این گرما به بخش های دیگر حمام منتقل می شده و در کل حمام ایجاد گرما می کرده است.

جهت رزرو  تور ترکیه و تور استانبول می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}