موزه هنرهای اسلامی استانبول

  • ویر استار تریپ پلاس
  • 1401/9/9
موزه هنرهای اسلامی استانبول

موزه هنرهای اسلامی استانبول

موزه هنرهای اسلامی در منطقه فاتح استانبول و در میدان سلطان محمود واقع شده است. موزه هنرهای اسلامی یکی از جاذبه های شهر استانبول می باشد که تا امروز توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب نماید  و از نظر قدمت و زیبایی هم رده کاخ توپکاکی می باشد.

این موزه در سال 1524 و به دستور وزیر اعظم ساخته شد که در زمان امپراتوری عثمانی بزرگترین بنا به شمار می آمد. ابراهیم پاشا دوست نزدیک سلیمان بود که در کودکی در یونان اسیر شد و به عنوان برده به خانه داری امپراتوری فروخته شد. سپس در توپکاکی به عنوان پیام رسان کار می کرد تا این که با سلیمان دوست شد و زمانی که سلیمان، سلطان شد او نیز به مقام صدر اعظمی دست یافت. این مکان در ابتدا کاخ ابراهیم پاشا بود که طی گذر زمان و پس از اعدام ابراهیم پاشا ابتدا به عنوان زندان، اداره دولتی، پادگان و غیره استفاده می شده است و بعدها و در سال 1983 به موزه هنرهای اسلامی تبدیل شد. موزه هنرهای سلامی اولین موزه دربرگیرنده آثار معماری ترکی-اسلامی است.

این موزه شامل مجموعه ای از آثار مربوط به قرون هشتم تا نوزدهم میلادی می باشد. این موزه شامل بخش های بسیار متنوعی از جمله یک بخش مختص فرش ها می باشد که در آن انواع فرش های نفیس با طرح های محتلف به نمایش عموم گذاشته شده است.  آثار سنگی و چوبی قوم نگاری و بخش های متععدد دیگری نیز در این موزه وجود دارند. در این موزه می توان انواع قرآن کریم از دوره های مختلف حکومتی، انواع کاشی های رنگی و ظریف، مجسمه های نیم تنه اسکندر و زئوس خدای یونان، آثار خوشنویسی و ابزر و ادوات آن، انواع نسخ خطی، سه های عثمانی، و هزاران قطعه نفیس و تاریخی دیگر را مشاهده نمود.

جهت رزرو تور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در سامانه رزرواسیون تریپ پلاس تماس بگیرید. 41365-021

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}