سفر به کیش چقدر هزینه دارد؟ چگونه اقتصادی به کیش سفر کنیم؟

  • تحریریه تریپ پلاس
  • 1402/11/14
سفر به کیش چقدر هزینه دارد؟ چگونه اقتصادی به کیش سفر کنیم؟

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

هزینه های سفر به کیش علاوه بر نوع وسیله نقلیه، به عوامل دیگری هم (مانند قیمت غذا، اقامتگاه، تفریحات، خرید و...) بستگی دارد و برای داشتن یک سفر اقتصادی، لازم است که تاحدامکان در مخارج خود صرفه‌جویی کنید. پس اگر هنوز ایده خاصی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به این جزیره ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این بخش از تریپ پلاس با ما همراه شوید و اطلاعات مفیدی در این باره به دست آورید.

اگر می‌خواهید بدانید که هزینه های سفر به کیش چقدر است؛ ابتدا باید با عوامل مختلفی که طی این سفر نیازمند صرف هزینه هستید؛ آشنا شوید تا در نهایت با محاسبه برآورد آن‌ها، به یک محدوده قیمتی تقریبی برسید. البته ناگفته نماند که هزینه مذکور، علاوه بر قیمت موارد مختلف تفریحی، اقامتی و... به تعداد روزهای سفر نیز بستگی دارد. مسلماً هر چه مدت‌زمان بیشتری را در کیش سپری کنید،‌‌ هزینه‌های سفر افزایش خواهد داشت.

هزینه خرید کردن در کیش

هزینه سفر به کیش شامل چه مواردی است ؟

برای پاسخ به پرسش هزینه سفر به کیش چقدر است؟ قصد داریم در ادامه به طور مفصل عوامل اثرگذار بر هزینه‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم و قیمت تقریبی هر یک را به دست آوریم.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

سفر به کیش با هواپیما یکی از محبوب‌ترین روش‌های مسافرت به این ناحیه از کشور است که معمولاً نسبت به برخی دیگر از شیوه‌های حمل‌ونقل، هزینه بالاتری دارد؛ اما در عوض، مسافر از رفاه نسبتاً بیشتری برخوردار است. برای مثال در طول مسافرت با هواپیما، شما می‌توانید از امکاناتی مانند تلویزیون، صندلی راحتی، غذاهای متنوع و... بهره‌مند شوید.

البته ممکن است با خود بگویید که همین خدمات در قطار هم ارائه می‌شود! درواقع حرف شما صحیح است؛ اما در این مقاله، ما راجع‌به روش‌هایی که سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند، صحبت می‌کنیم؛ پس منظور ما مقایسه یک هواپیمای مسافربری معمولی با یک قطار ۳ یا ۴ ستاره بوده است. درهرصورت، آنچه اهمیت دارد این است که سفر با هواپیما می‌تواند تا حدودی هزینه بیشتری داشته باشد، اما متناسب با آن، امکانات مطلوبی را برای مسافران خود به ارمغان می‌آورد. در ضمن هزینه سفر به کیش با هواپیما (تهران به کیش) برای هر نفر در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۲ از ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ شروع می‌شود.

هزینه سفر به کیش با قطار

یکی دیگر از هزینه های سفر به کیش مربوط به قیمت بلیت قطار است. همان‌طور که در قسمت قبل راجع‌به سفر با هواپیما توضیح دادیم؛ حالا باید بدانیم که مسافرت به کیش با قطار چقدر هزینه‌بر خواهد بود.

به‌طورکلی سفر با قطار به این جزیره، از دید گردشگران، یکی از راحت‌ترین گزینه‌های انتخابی است. زیرا برخلاف هواپیما، محدودیتی در حمل بار وجود ندارد و مسافر بابت اضافه‌بار و... با مشکل مواجه نخواهد شد. همچنین امکان پیاده‌روی در راهرو حین حرکت قطار، ایستادن کنار پنجره، استفاده از تخت برای استراحت و... یکی دیگر ویژگی‌های مثبت سفر با قطار به شمار می‌رود.

در ضمن اگر قطارهای جدید را که قابلیت‌های بیشتری دارند، برای سفر به کیش انتخاب کنید؛ آرامش و راحتی بیشتر خود در طول مسیر را درک خواهید کرد. در کنار تمام موارد مذکور، امکان تهیه آسان بلیت هم یکی دیگر از مزایای سفر با قطار در مقایسه با هواپیما محسوب می‌شود؛‌ زیرا حتی اگر قبل بلیت رزرو نکرده باشید، احتمال اینکه در لحظه آخر یا با حضور در راه‌آهن بتوانید از ظرفیت‌های خالی بهره‌مند شوید؛ بیشتر خواهد بود.

البته نکته‌ای که در مورد سفر به کیش با قطار وجود دارد، این است که برای مثال اگر بخواهید از تهران به کیش بروید، ابتدا باید با قطار، خود را از مبدأ به بندرعباس برسانید و با قایق‌های مخصوص به کیش بروید. در حال حاضر هم قیمت بلیط‌های قطار تهران_ بندرعباس (سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳)، از ۴ الی ۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه سفر به کیش با خودروی شخصی

پس از بررسی هزینه های سفر به کیش با قطار، نوبت به ماجراجویی با خودروی شخصی می‌رسد. گردشگران بسیاری هستند که سفر با خودروی شخصی را به اتوبوس، هواپیما یا قطار ترجیح می‌دهند؛ اما مسئله مهمی که در این میان مطرح است، به هزینه‌های مصرفی خودرو و کاپوتاژ اشاره دارد. اگر نمی‌دانید کاپوتاژ چیست، باید بگوییم که این اصطلاح مربوط به هزینه حمل و مالیات انتقال خودرو است. از سوی دیگر، مهم‌ترین هزینه هم مربوط به سوخت خودرو است که در طول مسیر صرف خواهد شد.

پس اگر قصد دارید با خودروی شخصی به کیش سفر کنید، ابتدا باید مسافت مبدأ تا مقصد در نظر بگیرید و با محاسبه هزینه‌های مذکور بر اساس فاصله مکانی، ببینید که آیا سفر با خودرو مقرون‌به‌صرفه خواهد بود یا خیر. همچنین اگر ساکن شهرهای دوردست نظیر مازندران، تهران، مشهد و...

باشید، برخلاف سفر با هواپیما، مسلماً با خودروی شخصی یک‌روزه به مقصد نخواهید رسید و در طول مسیر باید توقف و استراحت کنید که در این صورت هم مبلغی را بابت اقامت در هتل و... خواهید پرداخت. پس با این اوصاف، اگر فاصله مکانی خود را از مقصد بدانید و با یک حساب سرانگشتی، هزینه‌ها را برآورد کنید؛ شاید به این نتیجه برسید که سفر با خودروی شخصی به کیش، چندان هم اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

هزینه اقامت در سفر به کیش

اگر به‌صورت آنلاین یا حتی حضوری برای رزرو هتل و اقامتگاه در کیش اقدام کنید، با گزینه‌های مختلفی مواجه خواهید شد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. ازاین‌رو انتخاب هوشمندانه و اقتصادی محل اقامت، تأثیر مستقیمی بر صرفه‌جویی شما در هزینه‌های سفر به کیش خواهد گذاشت.

به‌طورکلی در این جزیره اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد و شما با طیف گسترده‌ای از قیمت‌های متنوع سروکار خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال از هتل پنج ستاره و لوکس گرفته تا سوئیت‌های اجاره‌ای و... همگی برحسب نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، از قیمت‌های متنوعی برخوردارند. در حال حاضر قیمت اقامت‌ها در کیش، بر اساس امکانات و نوع خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، حدوداً از ۳۰۰-۵۰۰ هزارتومان به ازای یک شب آغاز می‌شود.

هزینه رستوران و مواد غذایی در سفر به کیش

بدون شک نمی‌توان درمورد هزینه های سفر به کیش صحبت کرد و حرفی از قیمت غذا و نوشیدنی به میان نیاورد. همواره بخشی از بودجه ما در سفر، صرف خرید غذا و نوشیدنی می‌شود، به‌خصوص اگر مدت‌زمان آن بیش از یک روز باشد و نتوان مواد خوراکی تهیه شده در منزل را مورداستفاده قرار داد. در انواع رستوران‌های کیش معمولاً منوهای غذایی جذاب و متنوعی ارائه می‌شود که طیف گسترده‌ای از غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، محلی و... را پوشش داده است. ازاین‌رو به‌راحتی می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید، سفارش دهید.

علاوه بر این، از غذاهای آماده، فست‌فود، خیابانی و... هم نمی‌توان غافل شد؛ زیرا گاهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها شاید تمایل داشته باشید که به‌جای یک رستوران شیک و نسبتاً گران‌قیمت، از این قبیل غذاها خریداری کنید. برای هر وعده غذا هم به طور معمول، به ‌ازای هر فرد در هر وعده، باید حداقل ۱۰۰_۱۵۰‌ هزار تومان در نظر داشته باشید.

هزینه تفریحات در سفر به کیش

تفریح می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد؛ برای برخی از گردشگران، رفتن به سینما، گشت‌وگذار در کافه، شهربازی، پارک و... تفریح به‌حساب می‌آید و برخی دیگر هم برای گذراندن اوقات فراغتشان، به خرید کردن و بازدید از انواع پاساژ، بازارهای محلی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... می‌پردازند. پس نمی‌توان نرخ مشخصی را برای این بخش از هزینه های سفر به کیش در نظر گرفت.

برای مثال هزینه خرید کردن در کیش کاملاً بر اساس نیاز و سلیقه شما متغیر خواهد بود. زیرا ممکن است صرفاً به‌قصد بازدید و بهره‌مندی از خدمات تفریحی به این جزیره سفر کرده باشید و هیچ سوغات، لباس یا وسیله‌ای خریداری نکنید که البته چنین چیزی تقریباً غیرممکن است! زیرا نمی‌توان از کنار ویترین وسوسه‌انگیز مغازه‌ها و نوای دلنشین فروشندگان در بازار بی‌تفاوت گذر کرد و هوس خرید در سر نداشت.

ازاین‌رو بهتر است چند مرکز خرید با قیمت مناسب را شناسایی کنید و یک لیست از لوازم ضروری و موردنیازتان را بنویسید تا در حد امکان، از خرید بیهوده یا صرف بی‌مورد پول خود جلوگیری کنید. چند مورد از مراکز خرید پرطرف‌دار کیش که قیمت‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند، عبارت‌اند از:

  • مرکز خرید ونوس
  • مرجان
  • زیتون
  • مریم
  • مروارید
  • پردیس
  • پانیذ

از سوی دیگر، امکانات تفریحی کیش هم (مانند استخر، شهربازی، سینما، کنسرت و...) هزینه‌های مختلفی دارند و انتخاب هر یک از آن‌ها کاملاً به میل شما بستگی خواهد داشت. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که برای مدیریت بودجه خود در سفر، مبلغی را به‌عنوان هزینه تفریحات در نظر بگیرید و متناسب با آن، یک لیست از امکانات تفریحی مختلف را آماده کنید تا بتوانید بر خرج و مخارج خود در طول سفر، به طور هوشمندانه نظارت داشته باشید.

هزینه های سفر به کیش

هزینه رفت‌وآمد در کیش

برای رفت‌وآمد در کیش گزینه‌های انتخابی مختلفی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • رفت‌وآمد در کیش با مینی‌بوس: مینی‌بوس‌ها به‌صورت خطی کار می‌کنند و در مسیر پیش‌فرض، شما را به مقصد می‌رسانند. باتوجه‌به اینکه کیش یک جزیره توریستی است، اغلب مسیرهای این مینی‌بوس‌ها به مقاصد تفریحی و گردشگری منتهی می‌شود تا مسافران با سهولت بیشتری در این جزیره به اماکن موردنظر خود دسترسی داشته باشند. در ضمن هزینه رفت‌وآمد در کیش با مینی‌بوس، نسبت به برخی دیگر از روش‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است
  • رفت‌وآمد در کیش با خودروی شخصی: همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، سفر به کیش به خودروی شخصی ممکن است به دلیل هزینه سوخت مصرفی، کاپوتاژ و... چندان مقرون‌به‌صرفه نباشد. از سوی دیگر هم برای رفت‌وآمد در کیش با خودروی شخصی بهتر است خودرو شما از نظر فنی سالم باشد تا براثر خرابی و استهلاک، خرج اضافی به بار نیاورد
  • رفت‌وآمد در کیش با تاکسی: تاکسی رایج‌ترین روش حمل‌ونقل در ایران است و شما می‌توانید به‌صورت دربستی (تاکسی سفید) یا خطی (تاکسی زرد) از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید و به مقاصد دلخواه خود تردد کنید
  • رفت‌وآمد در کیش با موتور و دوچرخه: یک روش دیگر هم برای رفت‌وآمد در مسافت‌های کوتاه، اجاره‌کردن موتور و دوچرخه است که سبب صرفه‌جویی در هزینه های سفر به کیش می‌شود. ضمناً اجاره خودرو هم یک گزینه دیگر است که نسبت به اجازه موتور و دوچرخه تعرفه بالاتری خواهد داشت، اما می‌توان برای برخی گردشگران راهکار مناسبی برای گشت‌وگذار در کیش باشد

هزینه سفر به کیش با تور

سفر با تور به‌نوعی سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و بسیاری از زحمات خرید بلیت و رزرو هتل و... را از روی دوش شما برمی‌دارد. به همین دلیل طی چند سال اخیر، تورهای مسافرتی، طرف‌داران پروپاقرص زیادی پیدا کرده‌اند و هر ساله ده‌ها تور فصلی مختلف برای سفر به کیش برگزار می‌شود. در حال حاضر ارزان‌ترین تور سفر به این جزیره ۵_۶ میلیون تومان است. برای پیداکردن تور مسافرتی دلخواه خود می‌توانید به وب‌سایت‌ تریپ پلاس در زمینه اطلاع از خرید فروش بلیت، رزرو اقامتگاه و تور و... مراجعه کنید.

چگونه اقتصادی به کیش سفر کنیم؟

تا اینجای صحبت‌ها به طور مفصل دررابطه‌با انواع روش کاهش هزینه های سفر به کیش توضیح دادیم و دانستیم که می‌توان با انتخاب یک وسیله نقلیه اقتصادی برای سفر به این جزیره، در بخشی از هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. همچنین گفتیم که می‌توان با خرید و تفریح هوشمندانه، رزرو اقامتگاه ارزان‌قیمت و مناسب، توجه به قیمت خوردوخوراک و... نیز گام مؤثری در جهت کاهش هزینه‌ها برداشت و یک سفر اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی هزینه های سفر به کیش پرداختیم و دانستیم که علاوه بر نوع روش حمل‌ونقل، عوامل دیگری مانند تفریحات، هزینه رستوران‌ها، نرخ اقامت در هتل و... نیز بر این مسئله اثرگذار هستند. پس در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای داشتن یک سفر مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی، باید از هر لحاظ، گزینه‌های دلخواه و درعین‌حال ارزان‌قیمت را برای رفت‌و‌آمد، خرید، اقامت خوراک، پوشاک و... انتخاب کنید.

در آخر امیدواریم که نهایت استفاده را از مطالعه این مقاله برده باشید و به پاسخ سؤالات موجود در ذهن خود برسید. لطفاً شما هم تجربیات و نظرات خود را در خصوص موضوع مطرح شده، با ما و سایر کاربران تریپ پلاس به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}