فاصله قشم تا کیش را چگونه میتوان طی کرد؟

  • تحریریه تریپ پلاس
  • 1402/11/14
فاصله قشم تا کیش را چگونه میتوان طی کرد؟

چگونه می‌ توان از قشم به کیش رفت؟

در ایران، همیشه دو جزیره زیبا و دوست‌داشتنی قشم و کیش، به‌عنوان دو مقصد گردشگری در جنوب کشور، یعنی خلیج‌فارس، محسوب می‌شوند. ممکن است با سفر به یکی از این جزیره‌ها، دوست داشته باشید که آین یکی جزیره هم سفر کنید. فاصله قشم تا کیش، از روی نقشه، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، اما چطور می‌توان این فاصله را طی کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، ما قصد داریم که در این مقاله، به بررسی راه‌های سفر به قشم از کیش بپردازیم؛ پس با ما همراه شوید.

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

فاصله قشم تا کیش، حدود ۱۹۵ کیلومتر است که می‌توان این مسافت را با کشتی و قایق تندرو، سفر کرد. علاوه بر این، می‌توان این مسیر را با ترکیب سفر دریایی و زمینی نیز طی کرد که در این صورت از بندر لافت تا بندر آفتاب، فاصله حدود ۲۸۰ کیلومتر است. اینکه طی کردن این فاصله، به چقدر زمان نیاز دارد، بستگی به روش انتخابی شما و نوع وسیله نقلیه شما دارد.

  1. اگر قصد دارید که فاصله کیش تا بندر چارک را با شناور مسافربری طی کنید، ممکن است حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت و نیم در مسیر باشید.
  2. اگر قصد سفر با شناورهای لندینگ را داشته باشید، حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت دریانوردی، پیش رو دارید.
  3. شما می‌توانید سفر با ماشین از قشم به کیش را نیز تجربه کنید. برای این منظور، باید در ابتدا با ماشین شخصی به بندرعباس رفته، سپس برای خود و ماشینتان، بلیت کشتی خریداری کنید.

سفر به قشم از کیش

انواع روش‌های سفر به قشم از کیش

کیش و قشم از زیباترین و بهترین جزایر ایران هستند که در فاصله نسبتاً کمی از یکدیگر، در خلیج‌فارس قرار گرفته‌اند. برای سفر به قشم از کیش، می‌توانید از دو روش دریایی و هوایی استفاده کنید. در ادامه شما را با این دو روش بیشتر آشنا می‌کنیم تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط خود، بهترین روش ممکن را برای سفر به جزیره قشم انتخاب کنید.

هوایی

در صورتی که شرایط جوی مقصد و مبدا مناسب باشد، سفر هوایی از قشم به کیش، حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. البته این زمان می‌تواند بسته به شرایط جوی مقصد و مبدا، متغیر باشد؛ اما به طور میانگین، با هواپیما فاصله کیش تا قشم حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه است. سفر هوایی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای سفر به قشم از کیش محسوب می‌شود؛ یعنی بدون هیچ دردسری و به آسانی می‌توانید در عرض کمتر از یک ساعت به این جزیره زیبا سفر کنید. اما سفر از کیش به قشم با هواپیما، نسبت به روش‌های دیگر، هزینه بیشتری دارد. همچنین تعداد پروازهای کیش به قشم، در طول هفته زیاد نیست و حتماً باید از قبل، بلیت خود را رزرو کنید.

دریایی

برای رفتن از قشم به کیش از راه دریایی، دو راه پیش رو دارید:

  1. از راه بندر آفتاب
  2. از راه بندر چارک

البته این سفر بیشتر از راه بندر چارک انجام می‌شود؛ زیرا این بندر، به بندرعباس نزدیک‌تر است. علاوه بر این، بندر آفتاب بیشتر مسیر تردد لندینگ کرافت‌ها بوده و شناورهای مسافربری کمتری از آن عبور می‌کنند؛ از این رو، از محبوبیت کمتری برخوردار است. برای سفر دریایی از قشم به کیش، باید ابتدا به بندر آفتاب بروید، سپس به بندر پل از طریق مسیر زمینی رفته و در آخر، به قشم از طریق مسیر دریایی سفر کنید. در این مسیر فاصله قشم تا کیش ۲۸۰ کیلومتر است و مسیر دریایی از جزیره کیش تا بندر آفتاب ۳۵، از بندر آفتاب تا بندر پل ۲۳۰ و از بندر پل تا قشم نیز حدود ۱۴ کیلومتر است.

مسیر دوم از بندر چارک شروع می‌شود و بعد از آن به سمت بندر پل و در نهایت به سمت قشم می‌رود. فاصله کیش تا بندر چارک ۳۲ کیلومتر و فاصله بندر چارک تا بندر پل و درنهایت تا قشم، ۲۷۷ کیلومتر است. مسیر دریایی از کیش به بندر چارک از طریق شناورهای مسافربری، حدود یک و نیم تا دو ساعت و نیم طول می‌کشد و اگر این مسیر با لندینگ کرافت طی شود، حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت زمان نیاز است.

فاصله قشم تا کیش

بهترین راه رفتن به قشم از جزیره کیش

همان‌طور که گفتیم، برای سفر به قشم از کیش، می‌توانید از راه هوایی یا راه دریایی استفاده کنید. سفر از کیش به قشم با لنج و کشتی، می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگی شما تبدیل شود؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب بر آب‌های نیلگون خلیج‌فارس که قطعا هرگز فراموش نخواهید کرد. علاوه بر این، هزینه سفر از کیش به قشم با کشتی، بسیار مناسب‌تر است؛ بنابراین اگر تمایل دارید که با هزینه‌ای کمتر، این سفر را تجربه کنید، سفر دریایی با کشتی و لنج برای شما گزینه مناسب‌تری است. در مقابل کسانی هستند که مشکل دریازدگی دارند و به احتمال زیاد نمی‌توانند از این گزینه استفاده کنند. سفر از کیش به قشم با هواپیما نیز یک روش دیگر است که می‌توانید برای مسافرت به قشم از آن استفاده کنید. سفر هوایی نسبت به سفر دریایی، سریع‌تر و راحت‌تر است؛ اما هزینه‌های بیشتری دارد.

 جمع‌بندی

سفر روی آب‌های نیلگون خلیج بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر تا کنون سوار شناورها نشده‌اید و لذت سفر دریایی را در بندر و سوارشدن بر لنج را تجربه نکرده‌اید، برای برنامه‌ریزی سفر از قشم به کیش با کشتی هم فکر کنید.

بافت جزیره‌های کیش و قشم، تفاوت زیادی با هم دارند؛ بنابراین اگر مسافر کیش هستید و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آن را دیده‌اید، بهتر است سری به جزیره قشم نیز بزنید تا با بافت سنتی و تاریخی این جزیره بیشتر آشنا شوید و دو دنیای متفاوت را تجربه کنید. اگر با ماشین شخصی خود به این جزیره سفر می‌کنید، جابه‌جایی و رفت‌وآمد در شهر برایتان راحت‌تر است؛ اما اگر ماشین به همراه نداشتید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید از خودروهای اجاره‌ای نیز استفاده کنید.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}