قیمت اجاره ماشین در کیش + مدارک و شرایط

  • تحریریه تریپ پلاس
  • 1402/11/15
قیمت اجاره ماشین در کیش + مدارک و شرایط

چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

جزیره کیش یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین جزیره‌های کشور ایران محسوب می‌شود که هرساله در فصول مختلف سال پذیرای توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. موزه خلیج‌فارس، دره پرتغالی‌ها، شهر زیرزمینی کاریز، روستای باغو، پارک دلفین‌ها و... تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی این جزیره بی‌نظیر هستند.

این جزیره رؤیایی در کنار تمام جذابیت‌ها و امکانات متفاوت خود، تفریحات متنوع و شگفت‌انگیز را در خود جای‌داده است. امکان اجاره ماشین در کیش با قیمت مناسب ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌ها و ویژگی‌های تفریحی این جزیره شناخته می‌شود که زمینه ورود هرساله گردشگران را از نقاط مختلف ایران و جهان به این نقطه فراهم می‌کند؛ اما با تمام این توضیحات، اگرچه کرایه اتومبیل در کیش بسیار لذت‌بخش است، اما لازمه کرایه خودرو در این جزیره رعایت برخی نکات و شناخت برخی شرایط است، برای آشنایی با این شرایط در ادامه با همراه باشید.

از کجا می‌توانیم در کیش ماشین اجاره کنیم؟

 خوشبختانه ازآنجایی‌که جزیره کیش جز مناطق آزاد است، اجاره خودرو در آن چندان دشوار نیست. ازاین‌روی گردشگران سعی می‌کنند، برای تفریح بهتر و لذت‌بردن از خودروهای لوکس اقدام به اجاره خودرو در کیش کنند. مازاراتی، لامبورگینی و... تنها نمونه‌هایی از ماشین‌هایی هستند که می‌توان در کیش کرایه کرد از رانندگی با آن‌ها لذت برد؛ اما برای کرایه ماشین در این جزیره جذاب راه‌های متعددی وجود دارند که بهترین و سریع‌ترین آن انتخاب یک فروشگاه معتبر کرایه ماشین در کیش است.

صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و تنوع انواع ماشین تنها بخشی از مزایای انتخاب ماشین از طریق سایت‌های اینترنتی است. در کنار روش فوق امکان اجاره ماشین در جزیره کیش در فرودگاه، مراجعه به شرکت‌های رنت خودرو، برخی هتل‌ها و... نیز برای گردشگران فراهم است.

اجاره ماشین ارزان در کیش

شرایط اجاره ماشین در کیش

 لازمه تجربه رانندگی در خیابان‌های خلوت و متفاوت کیش داشتن سن حداقل ۲۰ و پرداخت هزینه کرایه ماشین به‌صورت کامل است؛ اما شرایط اجاره ماشین در کیش تنها به دو مورد فوق محدود نمی‌شود، بلکه برای اجاره ماشین پیروی از شرایط زیر نیز لازم است.

  1.  ارائه اصل گواهینامه دارای اعتبار
  2.   همراه‌داشتن پول نقد یا چک
  3.   ارائه مبلغی برای ضمانت خلافی

 نکته‌ای که گردشگران باید در خصوص کرایه خودرو بدانند، این است که مدارک فوق به‌صورت کلی و جامع است، ازآنجایی‌که هر شرکت اجاره خودرو ممکن است، شرایط متفاوتی را برای اجاره اتومبیل داشته باشد، توصیه ما این است که قبل از اجاره حتماً در خصوص شرایط اجاره خودرو با شرکت منتخب در خصوص شرایط کرایه خودرو مشورت کنید.

قوانین رانندگی در کیش

 پس از انتخاب ماشین کرایه ای در کیش، پیروی از قوانین او اصول اولیه رانندگی و آگاهی از آن، شرایط را مطلوب‌تر و بهتر خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کیش یکی از مناطق آزاد کشور ایران برشمرده می‌شود که جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیادی را خود داده است، اما گران‌بودن این جزیره از همه نظر ازجمله مسائلی شناخته می‌شود که باید قبل از سفر به آن توجه کرد، چراکه گران‌بودن این جزیره می‌تواند روی بسیار از موارد تفریحی و گردشگری نظیر کرایه ماشین، هزینه تعمیر و... اثرگذار باشد.

ازآنجایی‌که شناخت قوانین رانندگی در کیش می‌تواند نقش مؤثری را در نوع تفریح گردشگران ایفا کند، در این بخش ما برخی از قوانین و شرایط رانندگی در کیش را بررسی خواهیم کرد.

  1.  تمیز نگه‌داشتن خودرو کرایه شده
  2.  پیروی از سرعت مجاز و سایر قوانین پایه‌ای رانندگی
  3.  استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی
  4.  عدم توقف در میدان‌ها
  5.   رعایت حقوق شهروندی
  6.  رانندگی در بین خطوط
  7.  بوق‌زدن ممنوع
  8.  عدم ورود به محدوده ساحلی با ماشین
  9.   سوارنکردن سرنشین اضافی
  10.  رعایت حق‌تقدم
  11.   دنده‌عقب ممنوع
  12.   بیرون انداختن زباله از پنجره ممنوع

 نکته مهمی که در این بخش باید بدانید این است که ریختن زباله در سطح شهر و کثیف تحویل‌دادن ماشین کرایه ای در کیش می‌تواند منجر به پرداخت جریمه نقدی شود.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در کیش

 مهم‌ترین مدرک لازم برای اجاره ماشین ارزان در کیش اصل گواهینامه با 6 ماه اعتبار است. در کنار گواهینامه، مدارکی که گردشگر باید برای کرایه ماشین ارائه دهد، شامل ارائه مدرکی برای اثبات سن حداقل ۲۰سال، اصل کارت ملی، ارائه یک فقره چک به مبلغ ۵ الی ۱۰ میلیون به‌عنوان ودیعه و اصل پاسپورت یا گواهینامه بین‌المللی برای گردشگران و توریست‌های خارجی است.

اجاره ماشین در جزیره کیش

چه ماشین‌هایی را می‌توان در کیش اجاره کرد؟

 خوشبختانه تنوع ماشین در کیش بشمار است، ازاین‌روی گردشگران می‌توانند وابسته به وضعیت و سلیقه، ماشین مدنظر خود را انتخاب کنند. اگرچه شرکت اجاره ماشین نقش مؤثری را در تعداد تنوع ماشین‌های موجود در کیش دارد، اما اغلب این شرکت‌ها خودروهای زیر را باهدف بهترین خودروهای مناسب تفریح و گشت‌وگذار به گردشگران ارائه می‌دهند.

کیا اسپورتیج نیو

 گردشگرانی که دارای تعداد نفرات بالای بیش از ۴ نفر هستند، می‌توانند از این خودرو به‌منظور رفت‌وآمد در سطح کیش استفاده کنند. طراحی داخلی متفاوت، ویژگی‌های متنوع، بدنه محکم و... ازجمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود گردشگران بیش از ۵ نفر برای اجاره این خودرو ترغیب شوند.

هیوندا سانتافه

 سانتافه یکی از ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های منتخب گردشگران است. فضای بزرگ خودرو، قیمت مناسب، قدرت موتور بالا و... ازجمله دلایل انتخاب این خودرو شناخته می‌شود.

مزدا ۳

 خانواده مزدا از دیگر گزینه‌های اسپرت و پرطرف‌دار در کیش شناخته می‌شوند. گرچه فضای داخلی مزدا محدود بوده اما مصرف کم، زیبایی خودرو، شتاب بالا و... ازجمله دلایلی هستند که باعث می‌شود مزدا ۳ و ۶ جز برترین و محبوب‌ترین خودروهای موجود در کیش شناخته شوند.

نیسان

 اغلب ماشین‌های خانواده نیسان قدرتمند، کم‌هزینه و کاربردی هستند. اجاره این ماشین معمولاً به خانواده و گردشگران پرجمعیت پیشنهاد می‌شود، زیرا این ماشین دارای فضای داخلی متفاوت و جای سرنشین بیشتری است.

بهترین خودرو برای اجاره در کیش

 به‌طورکلی بهترین خودرو برای اجاره در کیش وابسته به اهداف، بودجه مالی، مدت‌زمان تفریح در کیش و... می‌تواند متفاوت باشد، ازاین‌روی نمی‌توان با قاطعیت در خصوص این موضوع نظر داد؛ اما طبق بررسی‌ها گردشگران برای اجاره ماشین در کیش تمایل به ماشین‌های خارجی و شاسی‌بلند دارند.

قیمت اجاره ماشین در کیش

 قیمت اجاره ماشین در کیش نیز وابسته به نوع ماشین و مدت‌زمان کرایه آن متغیر است، اما موضوع مشترکی که وجود دارد ارائه یک چک یا واریز ۵ الی ۱۰ میلیون پول باهدف بیعانه به‌حساب شرکت موردنظر است. به طور معمول قیمت اجاره ماشین در کیش ۳ الی ۱۵ میلیون برای ۲۴ ساعت متغیر است.

اجاره خودرو اقتصادی در کیش

 اگرچه این موضوع کاملاً به وضعیت و بودجه مالی گردشگر بستگی دارد، اما به‌طورکلی خودروهایی مانند پرادو، دوج دراتکو، پاجرو، نیسان کروک، هامر و... گزینه‌های اقتصادی مناسبی برای اجاره ماشین در کیش هستند. نکته مهمی که در این بخش باید بیان کرد این است که شرکت اجاره‌دهنده خودرو  نیز از موضوعاتی است که می‌تواند در اجاره خودروی اقتصادی در کیش نقش مهم و مؤثری را ایفا کند.

کرایه اتومبیل در کیش

نکاتی که باید در هنگام اجاره ماشین در کیش به آن‌ها توجه کنید

 گردشگرانی که قصد سفر به کیش را دارند، بهتر است بدانند که یادآوری و پیروی از برخی نکات برای اجاره ماشین در کیش می‌تواند علاوه بر آسایش و راحتی، بازه محدود سفر را لذت‌بخش‌تر کند. باتوجه‌به اهمیت این موضوع ما تعدادی از نکات لازم برای اجاره ماشین را در این بخش گردآوری کرده‌ایم.

انتخاب ماشین بر اساس شرایط

 آنچه در انتخاب ماشین اهمیت دارد، بررسی شرایط خودرو است. یک خودرو باید علاوه بر اقتصادی‌بودن قیمت به نیازهای لازم گردشگر در حین مسافرت پاسخ دهد.

آگاهی از قوانین رانندگی در کیش

 همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره کردیم، قوانین رانندگی در کیش اندکی متفاوت‌تر از سایر نقاط ایران است. عدم بوق‌زدن در معابر، عدم امکان استفاده از دنده‌عقب و... تنها بخشی از قوانین رانندگی در جزیره کیش هستند که گردشگر قبل از هر اقدامی باید نسبت به آن آگاه باشد.

اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر

 متأسفانه اشتیاق گردشگران نسبت به اجاره ماشین در کیش سبب شده تا عده‌ای از کلاهبرداران و سودجویان با اهداف مختلف اقدام به فریب گردشگر کنند. از همین روی به گردشگران توصیه می‌شود که اگر قصد اجاره خودرو را دارند، حتماً به شرکت‌های معتبر اجاره خودرو مراجعه کنند.

رزرو ماشین از قبل

 به‌منظور صرفه‌جویی در وقت توصیه می‌شود، گردشگران قبل از حضور در جزیره کیش ماشین اجاره کنند تا در طول بازه محدود سفر از جاذبه‌های دیدنی این شهر لذت ببرند.

مشاهده شرایط قرارداد اجاره

 حتماً قبل از امضاکردن برگه اجاره تمامی بندها و جملات آن را بادقت مطالعه کنید و در صورت مغایرت از امضاکردن برگه اجاره‌نامه اتومبیل خودداری کنید.

درنظرگرفتن شرایط فنی خودرو و وضعیت بیمه‌نامه

 گردشگران باید قبل از تحویل ماشین، آن را ازنظر آلودگی داخلی، وضعیت ترمز، دنده، چراغ‌ها و... بررسی کنند، زیرا هرگونه نقص در ماشین می‌تواند آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو کند. ضمن اینکه داشتن بیمه‌نامه ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی است که گردشگر باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

درنظرگرفتن شرایط سنی

 همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، تنها افرادی که سن بیش از ۲۰ سال دارند، با ارائه کارت ملی و گواهینامه می‌توانند ماشین کرایه کنند. ازاین‌روی گردشگران زیر ۲۰ سال در خصوص کرایه خودرو در کیش باید بدانند که امکان اجاره خودرو برای آن‌ها در بازه محدود نیز امکان‌پذیر نیست.

تعیین بازه اجاره ماشین مطابق با شرایط سفر

 از دیگر نکات مهم در هنگام کرایه خودرو که هر گردشگر باید به آن آگاه باشد، تعیین بازه سفر است. به گردشگران پیشنهاد می‌شود، حتماً مطابق با بازه زمانی که در کیش هستند، خودرو اجاره کنند.

 در انتهای این بخش سعی کردیم برخی از قوانین و نکات عمومی رانندگی و اجاره خودرو در کیش مجدداً یادآوری شود.

  1.   بررسی ماشین ازلحاظ وضعیت خلافی و جریمه
  2.   پیروی از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خیابان‌های کیش
  3.   توجه به دوربین‌های کنترل سرعت
  4.  روشن‌کردن چراغ‌ها راهنما از ۱۰۰ متر دورتر برای چرخش به سمت راست یا چپ
  5.   تمیز نگه‌داشتن ظاهر ماشین به‌منظور عدم جریمه
  6.   عدم روشن‌کردن نوربالا در هنگام رانندگی در شب
  7.   پرهیز از ایجاد سروصدا
  8.   توجه به میزان تعداد ظرفیت ماشین و عدم آلودگی سطح شهر

 جمع‌بندی

 آنچه در اجاره ماشین در کیش توسط گردشگر نقش مؤثری را ایفا می‌کند، علاقه، بودجه مالی، مدت‌زمان سفر، هدف از سفر و... است. به طور معمول گردشگرانی که قصد تفریح در کیش در مدت‌زمان نسبتاً طولانی را دارند، بهتر است وابسته به تعداد نفرات و شرایط خود از ماشین‌هایی نظیر پرادو، کیا، مزدا ۳ و... استفاده کنند.

گردشگرانی هم که قصد عکاسی و لذت رانندگی در منطقه آزاد را دارند نیز بهتر از ماشین‌های مطابق با سلیقه خود استفاده کنند. فرقی نمی‌کند گردشگر چه ماشینی را انتخاب می‌کند، مهم این است که در بازه سفر بتواند خاطرات زیادی را در ذهن خود ثبت کند؛ اما لازمه ثبت این خاطرات شیرین پیروی از قوانین و اصول اولیه رانندگی است.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}