روستای باغو کیش کجاست + دیدنی های روستا + تصاویر

  • تحریریه تریپ پلاس
  • 1402/11/15
روستای باغو کیش کجاست + دیدنی های روستا + تصاویر

همه چیز درباره روستای باغو کیش

آیا می‌دانستید که در گذشته به جزیره زیبای کیش، قیس می‌گفتند؟ این جزیره که در چند سال اخیر به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است، علاوه‌بر تفریحات مختلف، روستاهای زیبا و تماشایی متعددی دارد که ممکن است گردشگران هنگام حضور در جزیره، متوجه آن‌ها نشوند یا تصمیمی برای بازدید از آنها نداشته باشند.

 اینجاست که باید بگوییم بخش قابل توجهی از زیبایی‌های کیش، به همین روستاها و جاذبه‌های گردشگری آن اختصاص دارد و پیشنهاد می‌کنیم اگر به ین جزیره زیبا سفر کردید، حتما بازدید از آنها را در برنامه سفر خود بگنجانید.

در این مطلب از سایت تریپ پلاس، می‌خواهیم در مورد روستای باغو کیش صحبت کنیم و به بررسی دیدنی‌ها و جاذبه های گردشگری روستا، دلیل نامگذاری آن، مسیر رفتن به روستای باغو کیش، بهترین زمان سفر و همچنین شرایط آب‌وهوایی آن بپردازیم. لطفا تا انتها میهمان ما در تریپ پلاس باشید.

روستای باغو کیش کجاست؟ و چگونه به آن برسیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، روستا باغو کیش در استان هرمزگان و در جزیره زیبای کیش قرار دارد. روستا در بخش جنوب غربی جزیره قرار دارد. مسیر رفتن به روستای باغو کیش از دو طریق ممکن است که عبارت‌اند از:

  1. مسیر اول: به میدان غروب کیش بروید و پس از آن وارد جاده باغو شوید
  2. مسیر دوم: از بزرگراه خلیج فارس به جاده باغو بروید

مسیر رفتن به روستای باغو کیش

 چرا این روستا به این اسم نامگذاری شده است؟

احتمالا نام جالب روستا کنجکاوتان کرده است که چرا آن را به باغو می‌خوانند. گفته می‌شود که در روزگاری که جزیره کیش تحت تسلط پرتغالی‎ها بوده است، زنی به نام باغو در آن زندگی می‌کرده است. از این رو نام روستا را از این پیرزن 100 ساله که از قدیمی‌ترین ساکنین روستا بوده‌ است، برداشته‌اند.

شرایط آب و هوایی و طبیعت روستای باغو کیش

از آنجا که روستای باغو در جزیره کیش قرار دارد، طبیعی است که این مکان دیدنی هم همانند جزیره آب‌وهوایی گرم و مرطوب داشته باشد. از این رو تابستان‌های آن بسیار داغ است و گرمای زیادی در این منطقه ایجاد می‌شود. پس از اردیبهشت ماه فصل بهار تا پایان آن و همچنین از ابتدای تابستان تا آخر این فصل هوا بسیار گرم است. از اواسط فصل پاییز یعنی ماه آذر هوا رو به خنکی می‌رود و زمستان آن نیز آب‌وهوایی خنک و مطبوع دارد.

چشمه‌های متعدد و کوچکی در روستا وجود دارد که در برخی مواقع اگر شانس یارتان باشد، شاهد آبخوردن آهوها خواهید بود. مزارغ آفتاب‌گردان و جنگل‌های سبز نیز بخش زیادی از روستا را تشکیل داده است که خود نشان از طبیعت زیبا و جذاب روستا دارد.

درختان کم‌یاب لور نیز در این منطقه مشاهده می‌شود که نظیر آنها در جهان بسیار کم و حتی نادر است. میوه‌ای به رنگ قرمز که از نظر اندازه به فندق می‌ماند، میوه درخت لور است و در صورتی که در روستا بودید و درختان میوه داده‌ بودند، پیشنهاد می‌کنیم که آنها را امتحان کنید. طعم دلچسب و مطبوعی دارند.

بهترین زمان برای سفر به روستای باغو کیش

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، از آنجا که تابستان‌های کیش بسیار گرم و داغی هوا خیلی اذیت‌کننده است، پیشنهاد می‌کنیم این فصل را برای سفر به کیش یا رفتن به روستای باغو کیش انتخاب نکنید. بهترین زمان سفر به روستا در فصول خنک سال یعنی پاییز، زمستان و بهار است. در حالت کلی از ابتدای ماه دی تا اواخر فروردین ماه برای سفر به روستای باغو انتخاب مناسبی است.

جاذبه های روستای باغو کیش

بافت بومی و محلی روستای باغو کیش در نگاه اول مسافران و گردشگران را به خود جذب می‌کند. این روستا دیدنی‌های متعددی دارد که گردشگران می‌توانند هنگام حضور در آن، به تماشای آنها بروند. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری روستای باغو کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد تاریخی النبی متعلق به سال 981 هجری قمری: مسجدی کوچک که زیبایی آن به محض ورود به روستا نظرتان را جلب خواهد کرد. چاه آبی بسیار قدیمی نیز در مجاورت مسجد قرار دارد که نشان‌دهنده قدمت این منطقه است
  • درختان لور؛ کمیاب‌ترین گونه‌های درختی در جهان: درختان لور از نادرترین گونه‌های درختی در سراسر جهان هستند که در این روستا وجود دارند. میوه‌های قرمز رنگ درختان طعم مطبوع و خوشایندی دارد که اگر امتحان کنید، در ذهنتان ماندگار می‌شود
  • پارک دلیران 60 هکتاری با امکانات تفریحی و گردشگری: این پارک تقریبا 60 هکتار وسعت دارد و امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است
  • آبشخور مخصوص آهوان بهترین مکان برای گرفتن تصاویر زیبا از آهوان در طبیعت کیش: اگر کمی شانس بیاورید، می‌توانید از زیباترین مناظر روستای باغو، یعنی لحظه آب خوردن آهوان، لذت ببرید که در طبیعت روستا قرار دارد

روستای باغو

بهترین اقامتگاه ها در روستای باغو کیش

برای اقامت در روستای باغو کیش، می‌توانید خانه، سوئیت و اگر خارج از روستا می‌مانید، هتل‌های اطراف روستا را که برای اقامت مناسب هستند؛ انتخاب کنید. البته برخی از افراد تمایل دارند بوم گردی روستای باغو کیش را امتحان کنند که قطعا گزینه جذاب و خاطره‌انگیزی خواهد بود. ساکنین روستا بسیار میهمان‌نواز و دوست‌داشتنی هستند و ضمن اجاره خانه‌های خود با قیمتی مناسب، امکانات خوبی را برای مسافران هنگام اسکان‌ آنها فراهم می‌کنند.

از آنجا که هزینه اقامت در هرکدام از اتاق‌ها، سوئیت و اقامتگاه‌های بوم گردی با توجه به فصل، متغیر است، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما با کارشناسان ما در تریپ پلاس تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد روستای باغو کیش، اطلاعاتی جامع را در اختیارتان قرار دادیم. از وجه تسمیه این روستا به باغو گرفته تا بهترین زمان سفر به این جاذبه گردشگری جزیره کیش، به تفصیل صحبت کردیم. همچنین برایتان از جاذبه های گردشگری روستا باغو گفتیم و توضیح دادیم که از چه مسیرهایی می‌توانید به روستا بروید.

اگر تجربه‌ای از سفر به جزیره زیبای کیش و بازدید از این روستای قدیمی دارید، لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتها همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}