جاذبه دیدنی پرطرفدار در کیش که حتما باید ببینید

  • تحریریه تریپ پلاس
  • 1402/11/15
جاذبه دیدنی پرطرفدار در کیش که حتما باید ببینید

جاذبه های دیدنی کیش که باید بشناسید

جزیره زیبای کیش یکی از جذاب‌ترین جزایر جنوبی ایران است که در میان گردشگران خارجی و داخلی طرفداران بسیار زیادی دارد. این جزیره در مقایسه با دیگر جزایر، پیشرفته‌تر است. علاوه بر این، گردشگران خارجی برای ورود به منطقه آزاد کیش نیازی به دریافت ویزا ندارند و تا ۱۴ روز می‌توانند بدون ویزا در این شهر اقامت داشته باشند.

به همین دلیل حتی آن دسته از گردشگران خارجی که موفق به دریافت ویزا برای ورود به ایران نمی‌شوند این فرصت را دارند تا به جزیره جذاب کیش سفر کنند و از تفریحات آبی آن لذت کافی را ببرند.

شما نیز میتوانید با رزرو هتل کیش به آسانی به این جزیره زیبا سفر کرده و از زیبایی های آن لذت ببرید.

در ادامه به معرفی تعدادی از تفریحات و جاذبه‌ های دیدنی کیش می‌پردازیم.

جاذبه‌ های دیدنی کیش در بهار

فصل بهار یکی از باشکوه‌ترین فصل­های سال است که طبیعت در آن، بهترین تصویر را از خودش برای مسافران به نمایش می‌گذارد. در فصل بهار، آب ­و هوای جزیره کیش تقریبا گرم است، اما این گرما  اصلا آزاردهنده نیست و با یک برنامه ­ریزی صحیح، می‌­توانید در این فصل، از مکان‌های دیدنی کیش که شاید بیشتر افراد، از وجود آن­ها اطلاعی نداشته باشند، بازدید کنید.

کلبه هور کیش

کلبه هور کیش، منطقه­‌ای گردشگری و زیبا در جزیره کیش است که از جنبه­‌های گوناگونی مورد توجه است. این منطقه که در غرب کیش قرار دارد، شامل صخره­‌ای با آب­های زلال و شفاف است که در آن­جا، به­ خاطر شفافیت آب، آبزیان زیر دریا، لاکپشت‌ها و صدف‌ها به آسانی دیده می­شوند. به همین دلیل، کلبه هور یکی از عالی‌ترین مکان­‌ها برای غواصی در کیش است.

غار کوچکی با 5 متر طول در آن منطقه وجود دارد که در زمان مَدّ کامل دریا تماشایی می‌­شود. سایر امکانات و سرویس‌­های رفاهی مثل نیمکت­‌هایی برای نشستن، نورافکن، باربیکیو، آلاچیق و … در کلبه هور کیش وجود دارد تا بتوانید اوقات بسیار خوشی را در  این جزیره سپری کنید.

بهترین جاهای دیدنی کیش

آب انبار کیش

بیشتر مسافرانی که به کیش سفر می­کنند، آب انبارهای جذاب کیش را نمی‌­شناسند. آب انبارها از مکان‌های بسیار دیدنی کیش هستند، که یادآور معماری کویری یزد بوده و از نظر جذابیت هم دست کمی از آب انبارهای یزد ندارد. اگر به دنبال بازدید از مکان‌های دیدنی، جذاب و خاص کیش هستید، بازدید از آب­ انبار کیش را هرگز از دست ندهید.

ساحل درختان نارگیل در کیش

ساحل درختان نارگیل، از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی کیش است. این ساحل که به دلیل داشتن درخت‌­های نارگیل و شن­های براق و روشنش معروف شده است، با مناظر و چشم اندازهای زیبا، محیط بسیار خوبی برای گذراندن اوقات خوش و استراحت به ویژه در فصل بهار، به حساب می‌­آید.

جاذبه‌ های دیدنی کیش در تابستان

در این بخش به معرفی برخی از جاذبه‌ های گردشگری کیش در تابستان می‌پردازیم.

ساحل مرجان

علاقه‌مندان به شنا و غواصی می‌توانند به مکانی بسیار خوب با موقعیتی بی‌نظیر در شهر کیش بروند. ساحل مرجان کیش، بهترین مکانی است که می‌توانید از شنا کردن لذت ببرید. شفاف بودن آب دریا در این قسمت، شما را هیجان‌زده خواهد کرد و شما می‌توانید جانوران دریایی را با وضوح کامل ببینید و حتی آن‌ها را لمس کنید. وجود صخره‌های اعجاب‌انگیز و صدف‌ها باعث شده تا با صحنه‌ای رویایی مواجه شوید و لذت ببرید.

اگر می‌خواهید پس از گشت‌وگذار در این جزیره و لذت بردن از ساحل و دریا، خریدی مطمئن و عالی داشته باشید، عالی‌ترین انتخاب پاساژ مرجان کیش است که سوغاتی و محصولات گوناگونی را ارائه می‌دهد. در ساحل مرجان، شرایط برای فعالیت‌های مهیج نیز مهیا است و شما می‌توانید شاتل، بنانا سواری، جت اسکی در کیش را امتحان کرده و لذتی کاملا وصف‌نشدنی را تجربه کنید.

اسکله تفریحی کیش

لحظاتی وصف‌نشدنی و رویایی در غروب اسکله تفریحی کیش در انتظار شما است. اسکله تفریحی کیش می‌تواند با صحنه‌هایی بسیار شگفت‌‌انگیز، خاطره‌ای بسیار جذاب را برای شما رقم زند. اگر به پیاده‌روی روی آب‌های نیلگون علاقه دارید و می‌خواهید لوکیشنی باشکوه برای عکاسی داشته باشید، عالی‌ترین انتخاب، اسکله تفریحی کیش است. در این منطقه، شرایط برای ماهی‌گیری وجود دارد و شما می‌توانید از ماهی‌های لذیذ جنوب میل کنید. رستوران و کافه‌های مختلفی در این منطقه وجود دارند و شما می‌توانید با صرف یک نوشیدنی خنک در تابستان و تماشای آب‌های شفاف و زلال، حسی ناب را تجربه کنید.

پارک ساحلی میرمهنا

تماشای مرغان دریایی و لک لک‌ها از اتفاقات بسیار شگفت‌انگیزی است که می‌توانید در اسکله تفریحی میر مهنا کیش آن را تجربه کنید. این پارک، سکونت‌گاهی بسیار عالی برای این حیوانات است. پیاده‌روی در کنار ساحل میرمهنا شما را هیجان‌‌زده می‌کند و لحظات عالی را برای شما رقم خواهد زد. این پارک زیبا در شمال غربی جزیره کیش قرار دارد و شما می‌توانید به آسانی به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر در همان حین، هوس میل کردن ماهی لذیذ و تازه کردید، می‌توانید به بازار ماهی‌فروشان بروید و از تنوع بالای ماهی‌های صید شده، متعجب شوید. در این محیط، خیالتان از صید روز بودن ماهی‌ها آسوده باشد.

جاهای دیدنی کیش

جاذبه‌ های دیدنی کیش در پاییز

معمولا افرادی که در فصل پاییز عازم سفر می‌شوند، به دنبال آرامش هستند. در این فصل، دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی شده‌اند و کمتر کسی فرصت سفر دارد؛ بنابراین، مقاصد گردشگری روزهایی آرام‌تر و خلوت‌تری دارند. در این زمان، کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند، می‌توانند در سواحل نقره ای کیش برای ساعت‌ها بنشینند و در سکوت به موج‌های خلیج فارس خیره شوند و لذت ببرند.

آرامش و سکوت پاییزی کیش تنها دلیل جذابیت و زیبایی این جزیره در این فصل نیست. پاییز برای افرادی که دوست دارند در هوایی خنک به تماشای مناظر کیش بنشینند بسیار مناسب است. در این فصل از سال، از گرمای شرجی تابستان خبری نیست، هوا هم هنوز آن‌قدر بارانی نشده که مدام به دنبال سرپناه باشید؛ در نتیجه، می‌توانید برای ساعت‌ها به تماشای جاذبه‌ های دیدنی کیش بروید.

اوشن پارک کیش

آیا تابه‌حال داستان «راز قلعه خورشید» را شنیده‌اید؟ در این داستان، جزیره‌ای که ۳ برادر در آن زندگی می‌کنند، به‌دست دزدان دریایی افتاده و آنها باید خانه خود را از دزدان پس بگیرند. داستان جذابی به نظر می‌رسد؟ حالا با خود تصور کنید که روزی به این جزیره سفر کنید. اوشن پارک کیش پارکی با تفریحات جذاب آبی است که سازندگانش آن از داستان راز قلعه خورشید الهام گرفته‌اند.

اگر به تفریحات آرامش‌بخش و آبی علاقه دارید، این پارک آبی در فصل پاییز به یکی از جذاب‌ترین و بهترین مقاصد سفر شما تبدیل خواهد شد. در گوشه و کنار این پارک جکوزی‌ها، استخر‌ها، اتاق‌های ماساژ، سرسره‌های آبی، راید‌های هیجان‌انگیز و رستوران‌ها و کافه‌هایی با غذاهای دریایی و فست‌ فود منتظر میزبانی از شما هستند. از آنجایی که این پارک مانند سایر دیدنی‌های کیش در پاییز خلوت‌تر از همیشه می‌شود، می‌توانید در این فصل راهی این جزیره جذاب شده و برای یک روز مشغول تفریحات آبی و آرامش‌بخش شوید.

باغ پرندگان کیش

در جنوب‌ شرقی جزیره کیش و در کنار پارک دلفین ها یکی از زیبا‌ترین باغ‌های خاورمیانه قرار دارد. در این باغ سرسبز که در فصل پاییز هوایی بسیار دلنشین پیدا می‌کند، می‌توانید نزدیک به ۵۷ گونه پرنده را ببینید. اگر در پاییز دل‌انگیز راهی این باغ تماشایی شوید، می‌توانید پرندگانی مانند فلامینگو، قو، درنا و لک لک را ببینید که در سکوتی آرامش‌بخش به این طرف و آن طرف می‌روند.

جاذبه‌ های دیدنی کیش در زمستان

در این بخش برخی از جاهای دیدنی کیش در زمستان را معرفی می‌کنیم.

روستای باغو

اگر بخواهید تاریخچه و بافت دیدنی کیش را از نزدیک بشناسید، روستای باغو کیش را حتما ببینید. آن چیزی که از این روستا جلب توجه می‌کند، حفظ شدن بافت سنتی و تاریخی آن تا به الان است. بکر، زیبا و مناسب برای دیدن در زمستان، همه آن چیزی است که با سر زدن به روستای باغو دستگیرتان می‌شود. برای رفتن به روستای باغو باید به سمت جنوب غربی کیش حرکت کنید. حتی برای لذت و سرگرمی بیشتر می‌توانید در اقامتگاه‌های آن بمانید.

برای مسافرانی که فقط فرصت دیدن این روستا را دارند، جاذبه‌هایی مثل مسجد تاریخی النبی و درختان لور، گزینه‌های پیشنهادی بسیار خوبی هستند. رفتن به روستای باغو در تابستان، خیلی خوشایند و جالب نیست و به مذاق مسافران خوش نمی‌آید، زیرا هوای این روستا در ماه‌های تابستانی شرجی است و بهترین زمان بازدید فصل زمستان است.

جاهای تفریحی کیش

آهوان کیش

طبیعت گردی جزیره کیش را آن هم در زمستان، فقط در یک قسمت از این جزیره می‌توانید تجربه کنید. کمتر جای دیدنی را در کشور پیدا می‌کنید که فرصت دیدن آهوها را برای توریست‌ها و گردشگران فراهم کرده باشند. اما این موقعیت در جزیره کیش برای همه‌ گردشگران فراهم است. شاید فکر کنید بوستان آهوان کیش چیزی همانند به باغ وحش باشد؛ در صورتی که با گام برداشتن در فضای آن می‌بینید که بین شما و آهوها، هیچ میله یا حصاری وجود ندارد و با خیال آسوده می‌توانید از چشم‌انداز زیبا و جاذبه‌های دیدنی این پارک لذت کافی را ببرید. علاوه بر آهوها، تعدادی از حیوانات کم‌یاب دیگر هم در آن‌جا وجود دارند. پرندگان استرالیایی، گله گوزن‌ها، میمون‌ها، تعدادی سنجاب به همراه گونه‌های گوشت‌خوار مثل شیر، روباه و شغال در فضای این پارک نگهداری می‌شوند.

جاذبه‌ های دیدنی تاریخی کیش

مکان‌های تاریخی کیش یکی از جذاب‌ترین مناطق ایران با انواع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلف هستند که هر کدام از آن‌ها باعث خاطره سازی برای توریست‌ها و گردشگران شده است.  این مکان‌های دیدنی کیش  از مناطق تاریخی در این جزیره هستند که قدمتی بالای 500 سال دارند.

کشتی یونانی

یکی از جاذبه‎‌های تاریخی کیش، کشتی یونانی کیش است که در سال 1345 هجری شمسی در دریای خلیج فارس قرار گرفته و امروزه از مشهور‌ترین موارد دیدنی کیش و علاقه مندان به عکاسی محسوب می‌شود. این کشتی در جنوب غرب جزیره و در حوالی میدان غروب به گل نشسته است.

شهر حریره کیش

این شهر یکی از مکان‌های تاریخی جزیره کیش است که قدمتی حدود 800 سال دارد. پستی بلندی‌ها و خرابه‌های این شهر کهنه حدود 120 هکتار هستند و نشان می‌دهد روزی این شهر، شهری آباد و بزرگ بوده است. شهر حریره کیش که امروزه تنها نمای از بین رفته‌ای از آن باقی مانده، نشان دهنده قدمت آن است که به دوره قرن 5 تا 10 هجری قمری بازمی‌گردد. شهر حریره در دوره ایلخانی مورد بازسازی قرار گرفت و بخش زیادی از بناها برای آن دوره است.

جاذبه‌ های دیدنی دریایی کیش

در ادامه برخی از جا‌های دیدنی دریایی کیش را برایتان ذکر می‌کنیم.

دره پرتغالی‌ ها

دره پرتغالی‌های کیش یکی از جاذبه‌های کیش در بخش شمالی جزیره و منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا و سرسبز  است. نام‌گذاری این دره به زمان سکونت پرتغالی‌ها در این جزیره باز می‌‌‌گردد. درخت کهنسال انجیر معابد با قدمتی حدود ۶۰۰ سال در این منطقه قرار دارد. بیشتر افراد، این درخت را خوش‌یمن می‌‌‌دانند و برای برآورده شدن آرزوهای خود پارچه‌های کوچک رنگی به آن گره می‌‌زنند.

درخت انجیر معابد را به عنوان درخت سبز می‌شناسند. درخت سبز ظاهری متضاد با سایر درختان دارد چرا که شاخه‌های آن به سمت پایین رشد می‌‌کنند، سپس درون خاک به ریشه درخت متصل می‌‌شوند و در آخر درختی با شاخه‌های در هم تنیده به وجود می‌‌آید. به منظور رفاه بیشتر مسافران در این منطقه، یک مجموعه گردشگری و یکی از جاهای تفریحی کیش به نام درخت سبز، ساخته شده است.

جزیره هندورابی

 در سفر به مکان‌های جزیره کیش می‌‌‌توانید به جزیره هندورابی که در فاصله ۲۸ کیلومتری از جزیره کیش قرار گرفته، سر بزنید. این جزیره با طبیعتی بکر و بافتی سنتی و قدیمی در ارتفاع ۲۹ متری از آب قرار دارد. روستا، سواحل، آب انبار و غار از مکان‌های گردشگری کیش در جزیره هندورابی هستند. در کلوپ آبی این جزیره می‌توانید انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی و غواصی را تجربه کنید.

برای رسیدن به جزیره هندورابی، می‌توانید با قایق از جزیره کیش به این جزیره بروید که حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود. ولی اگر با قایق موتوری مسافت را طی کنید، قطعا زودتر به مقصد می‌‌رسید.

جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه‌ های طبیعی کیش

برخی از جاذبه‌های طبیعی کیش عبارت‌اند از:

  • درخت سبز
  • روستای باغو
  • ساحل مرجان
  • دره پرتغالی‌ها
  • جزیره هندورابی
  • ساحل صخره‌ای کلبه هور
  • ساحل درختان نارگیل
  • جزیره فرور
  • سواحل نقره‌ای

جاذبه‌ های دیدنی کیش در شب

در ادامه برخی از جاذبه‌ های دیدنی کیش در شب عبارت‌اند از:

جمع‌بندی

جزیره کیش مکان‌های دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است که سالانه گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. برخی از بهترین جاهای دیدنی کیش در این مطلب معرفی شده‌اند. در این جزیره مکان‌های دیدنی بسیاری چه در فصل بهار، تابستان، پاییز، زمستان و چه در روز و چه در شب برای گردشگردان وجود دارد. از اینکه تریپ پلاس را برای شناخت بیشتر دیدنی‌های جزیره انتخاب کرده‌اید، سپاسگزاریم.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}