کیش یا استانبول؟ ‌کدام مقصد بهتری است؟

  • تحریریه تریپ پلاس
  • 1403/1/15
کیش یا استانبول؟ ‌کدام مقصد بهتری است؟

مقایسه کامل سفر به کیش یا استانبول

در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که معمولا انتخاب‌‌های خانواده‌های ایرانی برای مسافرت در فصل‌های مختلف سال، شهرهای داخلی مانند کیش و شهر خارجی استانبول به عنوان مقصد گردشگری است. با وجود این که هر دو شهر در نزدیکی دریا قرار دارند، نظر طرفداران زیادی را هم به خود جلب می‌کنند.

بر همین اساس دغدغه بسیاری از این خانواده‌ها این است که کیش یا استانبول را برای مسافرت و گردشگری انتخاب کنیم؟ ما هم در وبسایت تریپ پلاس تصمیم گرفتیم که مقایسه کاملی از هزینه‌ها و امکانات مختلف این دو شهر داشته باشیم تا شما در این زمینه بهتر تصمیم‌گیری کنید.

کیش بهتر است یا استانبول؟

قطعا دو شهر کیش و استانبول، امکانات و جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارند؛ از همین رو نمی‌توان به صورت دقیق، یکی را برتر از دیگری بدانیم. شهر کیش، در داخل کشور ایران قرار دارد و شما با زبان و فرهنگ مردم آن شهر آشنایی دارید؛ از آن طرف کشور ترکیه هم فرهنگ و زبان خاص خود را دارد که شاید سازگاری با آن‌ها برای شما سخت باشد.

  البته با توجه به این که یکی از معیارهای اصلی خانواده‌ها برای آن که کیش بریم یا استانبول، هزینه‌های آن است، بنابراین با براورد هزینه‌های هر کدام، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید.

مقایسه هزینه سفر به کیش یا استانبول

برخی از افراد فکر میکنند که هزینه سفر به کیش، ارزان‌تر از سفر به استانبول است؛ در حالی که هزینه سفر به کیش هم کم نیست. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه‌های دو شهر را مقایسه کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

عوارض خروج از کشور

شهر کیش در داخل کشور قرار دارد و نیازی به پرداخت عوارض خروج از کشور ندارد؛ درحالی که شما برای سفر به استانبول، باید هزینه عوارض خروج از کشور، عوارض شهرداری، تمدید یا صادر کردن گذرنامه را هم پرداخت کنید.

کیش بهتر است یا استانبول

هزینه بلیط

درست است که برای سفر به هر دو شهر، باید از طریق هواپیما اقدام کنید؛ اما توجه داشته باشید که در بین این هزینه‌ها، تفاوت زیادی وجود دارد. توجه داشته باشید که هزینه تهیه بلیط برای استانبول، طبیعتا بیشتر از کیش است؛ به طوری که حتی در برخی از موارد، 3 برابر بیشتر از بلیط کیش باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه اقامت

معمولا افرادی که تور کیش یا استانبول را انتخاب می‌کنند، به دنبال اقامتگاه‌های تمیز و شیک هستند؛ از همین رو هزینه اقامت هم بخش بزرگی از سفر را شامل می‌شود. هزینه اقامت در هر دو شهر، با توجه به فصل تغییر می‌کند؛ اما در هر حال شما برای اقامت در شهر استانبول، باید هزینه بیشتری را نسبت به کیش پرداخت کنید. از این رو با توجه به بودجه‌ای که دارید و همچنین هدفتان از سفر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید! تور کیش یا تور استانبول؟

هزینه رستوران و غذا

برای تمامی افراد این سوال وجود دارد که غذاهای کیش بهتر است یا استانبول؟ قطعا هزینه رستوران و غذاهای مختلف در شهر استانبول، بیشتر از کیش است. البته رستوران‌های مختلفی در این شهرها وجود دارد که هزینه غذاهای آن‌‎ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا در کیش هم رستوران‌های گران قیمتی برای صرف غذا وجود دارند.

هزینه حمل و نقل

حمل‌ونقل مسافران در هر دو شهر، از طریق تور انجام می‌شود؛ اما با توجه به این که نوع ارز کشور ترکیه با ایران متفاوت است، قطعا هزینه بیشتری برای حمل و نقل در شهر استانبول به صورت شخصی باید پرداخت کنید.

هزینه خرید سوغات

با توجه به این که برخی از محصولات از کشور ترکیه وارد می‌شود، قیمت برخی از سوغاتی‌های استانبول مناسب‌تر از کیش است؛ البته توجه کنید قیمت برخی از اجناس که در کشور ایران هم تولید می‌شوند، مقرون‌به‌صرفه‌تر از کشور ترکیه هستند.

مقایسه کیش و استانبول از نظر جاذبه گردشگری

یکی از مهمترین موارد برای این که کیش بهتر است یا استانبول، مقایسه جاذبه‌های گردشگری آن‌هاست. در حالت کلی موقعیت جغرافیایی دو شهر، در نزدیکی دریاست و همین موضوع هم باعث خوش آب‌وهوا بودن هر دو شهر می‌شود.

هر دو شهر جاذبه‌های گردشگری مختلف و دیدنی دارند که مسافران را از سفر به این دو شهر پشیمان نمی‌کنند. اگر می‌خواهید در کشور خود سفر کنید، می‌توانید در شهر کیش جاذبه‌های گردشگری مختلفی از جمله تفریحات آبی، شهر زیر زمینی، کاریز و روستای باغو وجود دارد.

از آن طرف هم شهر استانبول، فرهنگ متفاوتی نسبت به ایران دارد و باعث آشنایی با فرهنگ جدید می‌شود. همچنین شما می‌توانید در شهر استانبول، از جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، قلعه رومی و سواحل زیبای آن دیدن کنید.

تور کیش یا تور استانبول؟

مقایسه کیش و استانبول برای خرید جنس

بسیاری از افراد برای خرید اجناس مغازه‌های خود به صورت عمده، به شهرهای کیش یا استانبول می‌روند؛ اما موضوع این جاست که کیش یا استانبول برای خرید اجناس مختلف از جمله پوشاک مناسب‌تر است؟

با توجه به این که بسیاری از فروشگاه‌های داخلی، اجناس خود را از ترکیه وارد می‌کنند، قیمت اجناس در استانبول مناسب‌تر است. شما با خرید جنس‌های مختلف در ترکیه، دیگر نیازی به پرداخت هزینه بار و گمرک ندارید؛ از همین رو با قیمت مناسبی می‌توانید اجناس مختلف را تهیه کنید. البته باز هم نسبت به فصل‌های سال، قیمت اجناس در کیش و استانبول تغییر می‌کند.

مقایسه کیش و استانبول برای گردش و تفریح

شما با سفر به جزیره کیش، می‌توانید از انواع تفریحات مختلف آبی از جمله غواصی، چت اسکی و پدل بورد استفاده کنید. از طرفی جدای از این موارد، تفریحات غیر آبی و رایگان مختلفی از جمله تماشای کشتی یونانی، پارک اهوان کیش و انواع پاساژها هم در کیش وجود دارد.

از آن طرف هم مکان‌های تفریحی و گردشگری استانبول بسیار زیاد است و شما می‌توانید از تفریحات رایگان مختلفی مانند تور پیاده استانبول‌گردی، قدم‌زدن در خیابان استقلال و پیاده‌روی در کنار پل گالاتا و تنگه بسفر هم استفاده کنید.

جمع‌بندی

با توجه به موارد مختلف در این مطلب، قطعا می‌توانید تصمیم‌گیری درستی درباره سفر به کیش یا استانبول داشته باشید. در حالت کلی هزینه‌های سفر به کیش، کمتر از استانبول است؛ از طرفی جاذبه‌های گردشگری دو شهر، تقریبا مشابه به یکدیگر است. اما در هر حال، اگر می‌خواهید تور مناسب برای کیش یا استانبول و بلیط هواپیما برای این شهرها تهیه کنید، وبسایت اینترنتی تریپ پلاس به شما در این زمینه کمک می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، انواع پروازهای داخل و خارجی را به شهرهای مختلف دریافت کنید و حتی برای رزرو هتل هم اقدام کنید.

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید خود شوید
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentMessage.error}}